Název: Name: | Fiat CR.42AS Falco | |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.42 AS Falco | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R SA Aeronautica d’Italia, Torino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | není znám přesný počet veze AS | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1802 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2320 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2405 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,700 m | |
Délka: Length: | 8,270 m | |
Výška: Height: | 3,590 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,42 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 103,48 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, výkon 648 kW (870 k) při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m. Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton 3D41.В s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 800 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | Dvě interní nádrže o objemu 350 l a 110 l + 2x 100 l přídavné nádrže pod křídly. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 430 km/h v 5330 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 378 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,45 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10150 m | |
Dolet: Range: | 720 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1015 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 400 nábojích a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm pod křídly. Pumový náklad: do 200 kg (2x 50 nebo 2x 100 kg) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - reflexní zaměřovač San Georgio typ B - Jednalo se o Fiat CR.42BN, který byl upraven pro službu v Africe, tzn. byly instalovány protiprachové filtry vzduchu, instalace filtrů snižovala výkon motoru, který by se bez filtrů zadřel během několika málo hodin provozu. | |
Zdroje: Sources: | George Punka, Fiat CR 32/CR 42 in action, Squadron/Signal Publications, Carrollton, rok 2000, ISBN 0-89747-411-2 Gianni Cattaneo, Fiat C.R.42, Aircraft Profile No.16, Profile Publications, rok 1967 L+K 4/1970, Letadla 39-45, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr42.html http://www.comandosupremo.com/Cr42.html www.xs4all.nl http://www.aviastar.org/air/italy/fiat_cr-42.php http://www.cofe.ru/avia/F/F-60.htm http://www.militarium.net/viewart.php?aid=291 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42AS-Falco-t1318#382993Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fiat CR.42AS, 20. Squadriglia, Kyrenaika, podzim 1942.
Stroj nese kamufláž tvořenou zelenou (Verde Olova Scuro) a hnědou barvou (Nocciola Chiaro) na horních a bočních plochách, spodek je natřen středně šedou (Grigio Azzuro Chiaro). Výsosné znaky na horním křídle byly tvořeny jen černou barvou bez bílého podkladu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Stroj nese kamufláž tvořenou zelenou (Verde Olova Scuro) a hnědou barvou (Nocciola Chiaro) na horních a bočních plochách, spodek je natřen středně šedou (Grigio Azzuro Chiaro). Výsosné znaky na horním křídle byly tvořeny jen černou barvou bez bílého podkladu.
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.42AS Falco |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 20-7 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 severní Afrika |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42AS-Falco-t1318#398386Verze : 0
Michal Rak
MOD
Fiat CR.42AS od 15° Stormo, Sicílie, léto 1943.
Horní a boční plochy kryje písková barva Nocciola Chiaro s množstvím "kouřových obláčků" v zelené barvě Verde Oliva Scuro (tento typ kamufláže byl používán spíše na letounech Macchi). Spodní plochy šedomodré (barva Grigio Azzuro Chiaro).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Horní a boční plochy kryje písková barva Nocciola Chiaro s množstvím "kouřových obláčků" v zelené barvě Verde Oliva Scuro (tento typ kamufláže byl používán spíše na letounech Macchi). Spodní plochy šedomodré (barva Grigio Azzuro Chiaro).
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.42AS Falco |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | černá 45 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 Sicílie |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42AS-Falco-t1318#398298Verze : 0
Michal Rak
MOD
Fotografie Fiatů v Africe
Zdroj uveden výše
Zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42AS-Falco-t1318#246603Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.