Název: Name: | Praga DT-I | |
Originální název: Original Name: | Praga DT-I | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ČKD, Praha / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1949 (?) | |
Osádka: Crew: | ? | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 7200 kg | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | ? mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Pancéřování: Armour: | čelo - 8 mm boky - 8 mm dolné čelo - 6 mm dno - 5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra (vznetový vzduchom chladený 8-valec) | |
Výkon: Power: | 103 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ? km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch – Československé pásové dělostřelecké tahače 1918-1950, vydavateľstvo Ares, ISBN 978-80-86158-52-5 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7 |
URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-I-t128744#434508Verze : 1
brano
MOD
Typ DT-I bol dielom kolektívu ing. Surina, ktorý sa rozhodol využiť podvozok stíhača tankov Jagdpanzer 38(t). Na vozidle sa pracovalo v rokoch 1947-1949. Ľahko opancierované vozidlo nieslo v zadnej časti rozmerný navijak. Prázdne vozidlo vážilo 5,4 tony, pohotovostnú hmotnosť malo 7,2 tony. Napriek kvalitnej konštrukcii neprejavila československá armáda o typ záujem. Obchodné oddeleni sa snažilo nájsť zahraničného zákazníka. Výhľadovo existoval potenciálny zákazník, ktorým bola švajčiarska armáda. Pre potenciálneho kupca bola vypracovaná cenová ponuka. Prototyp stál 2.093.000 Kč (180.540 SwFr). Cena kusového vozidla bola pri 20 kusovej sérii 1.216.000 Kč (104.890 SwFr), pri 50 kusovej sérii to bolo 1.195.000 Kč (103.070 SwFr). Ceny sa časom upravovali, za ČKD jednal ing. Mladějovský. Dodávky sa očakávali v rokoch 1951-1952. DT-I ponúkali spoločne s ťažším typom DT-III. Traktory mali poslúžiť na ťahanie 105 mm poľnej húfnice, kanóna rovnakého kalibru a ťažkej poľnej húfnice kalibru 150 mm. Konkurenciu tvorili ponuky rakúskej firmy Saurer (kolesový ťahač), francúzskej Lorraine-Jeunette (pásový ťahač) a britskej Armstrong-Vickers Alecto (pásový). Československá firma v súťaži zvíťazila, no v prípade DT-I nebol nakoniec uzavretý žiaden obchod.
1)Osud prototypu bol dlho nejasný. Páni Ivo Pejčoch a Tomáš Jakl našli na filmovom zázname (zo zbierok VHÚ) zo 60. rokov 20. storočia toto vozidlo, ktoré slúžilo na ťahanie šrotu vo Vítkovických železiarňach.
Ivo Pejčoch – Československé pásové dělostřelecké tahače 1918-1950, vydavateľstvo Ares, ISBN 978-80-86158-52-5
1)Osud prototypu bol dlho nejasný. Páni Ivo Pejčoch a Tomáš Jakl našli na filmovom zázname (zo zbierok VHÚ) zo 60. rokov 20. storočia toto vozidlo, ktoré slúžilo na ťahanie šrotu vo Vítkovických železiarňach.
Ivo Pejčoch – Československé pásové dělostřelecké tahače 1918-1950, vydavateľstvo Ares, ISBN 978-80-86158-52-5
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
1)PhDr. Ivo Pejčoch - Československá ťěžká vojenská technika - Vývoj, výroba, nasazení a export československých tanků, obrněných automobilů a pásových dělostřeleckých tahaču 1918-1956, dizertačná práca, rok 2009
Období | - |
Typ stroje | Praga DT-I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | Praga DT-I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | Praga DT-I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Praga-DT-I-t128744#676668Verze : 7
brano
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.