Název: Name: | Avia C-2 | |
Originální název: Original Name: | Avia C-2 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1945-DD.MM.1950 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice / DD.08.1945-DD.MM.1949 Rudý Letov, čsl. továrna na letadla, Letňany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1945-DD.MM.1950 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 96 C-2 330 C-2B | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1295 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1714 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1819 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,96 m | |
Délka: Length: | 9,13 m | |
Výška: Height: | 2,59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 99 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Argus As-410 A o výkonu 279 kW/380 k dvoulistá stavitelná vrtule Argus nebo Letov L-21 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 245 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 280 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,7 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7100 m | |
Dolet: Range: | 685 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | C-2B: 1x pevný 7,92mm kulomet MG 17, 500 nábojů 2x 70kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - poválečná čs. produkce Arado Ar 96 B - výkony ozbrojených strojů s vrtulí Letov byly asi o 5 % nižší než uvedené pro C-2 s vrtulí Argus | |
Zdroje: Sources: | Hurt, Z.; Kučera, P.; Chalas, O. Ilustrovaná historie letectví: De Havilland Tiger Moth, Avia/Letov C-2 (Arado Ar 96), Aero L-29 Delfin. Naše vojsko, Praha 1992. ISBN 80-206-0219-4. Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984. Máče, Jan: Československé letectvo po roce 1945: Domácí výroba (6), str. 66-69, Armády, technika, militaria 2007 / 02 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-C-2-t128498#26572Verze : 0
Už počas vojny sa tieto stroje vyrábali továrni Avia Praha-Letňany, preto sa označujú ako Avia C-2. Výroba pokračovala aj po roku 1945, boli využívané hlavne pokračovaciemu výcviku, nácviku streľby a navigácie v leteckých učilištiach.
Zdroj :
Naše vojsko 1949
Československý voják 1952
C-2 na letiskovej stojánke ...
Detail na 7,92 mm trupový guľomet ....
C-2 © Československý voják 1952
Zdroj :
Naše vojsko 1949
Československý voják 1952
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
C-2 na letiskovej stojánke ...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detail na 7,92 mm trupový guľomet ....
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
C-2 © Československý voják 1952
URL : https://www.valka.cz/Avia-C-2-t128498#214541Verze : 0
Přehled letounů Avia C-2/C-2B:
C-2.01 až C-2.11
C-2.031 až C-2.042
C-2.044 až C-2.045
C-2.101 až C-2.135
C-2B.136
C-2B.501 až C-2.595
C-2B1.596 až C-2B1.600
C-2B1.698 až C-2B1.774
C-2B1.825 až C-2B1.829
Přehled letounů Letov C-2/C-2B:
C-2.201 až C-2.235
C-2B1.601 až C-2B1.697
C-2B1.775 až C-2B1.824
Přehled jednotlivých letounů Avia C-2/C-2B
Zdroj:
C-2.01 až C-2.11
C-2.031 až C-2.042
C-2.044 až C-2.045
C-2.101 až C-2.135
C-2B.136
C-2B.501 až C-2.595
C-2B1.596 až C-2B1.600
C-2B1.698 až C-2B1.774
C-2B1.825 až C-2B1.829
Přehled letounů Letov C-2/C-2B:
C-2.201 až C-2.235
C-2B1.601 až C-2B1.697
C-2B1.775 až C-2B1.824
Přehled jednotlivých letounů Avia C-2/C-2B
Zdroj:
Pavel Kučera : "Ilustrovaná historie letectví" (Naše vojsko - Edice Triáda, Praha 1992)
URL : https://www.valka.cz/Avia-C-2-t128498#339357Verze : 1
Ar 96B na letiskách v prvých povojnových dňoch ...
Zdroj: Výstrižok z L+K - ročník, číslo zošitu a strana neupresnené
Ar 96B s čs. znakom.
Máj 1945.
Zdroj: Výstrižok z L+K - ročník, číslo zošitu a strana neupresnené
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ar 96B s čs. znakom.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Máj 1945.
URL : https://www.valka.cz/Avia-C-2-t128498#352169Verze : 0
.
Avia C-2 byl v poválečném období nejrozšířenějším typem pro pokračovací výcvik v čs. letectvu. Převážná většina létala, stejně jako zobrazený stroj, s nástřikem stříbrné barvy na všech plochách. Letoun nese kódové označení 2. leteckého školního pluku.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia C-2 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | UB-38 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 2. letecký školní pluk [1951-1953] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Avia C-2 byl v poválečném období nejrozšířenějším typem pro pokračovací výcvik v čs. letectvu. Převážná většina létala, stejně jako zobrazený stroj, s nástřikem stříbrné barvy na všech plochách. Letoun nese kódové označení 2. leteckého školního pluku.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-C-2-t128498#503187Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.