Main Menu
User Menu

Light Tank Mk I

     
Název:
Name:
Light Tank Mk I
Originální název:
Original Name:
Light Tank Mk I
Kategorie:
Category:
lehký tank
Výrobce:
Producer:
Vickers-Armstrongs Ltd., Elswick
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 (A4E2, A4E3, A4E4, A4E5)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1929 (A4E1)
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4877 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4013 mm
Délka korby:
Hull Length:
4013 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1854 mm
Celková výška:
Overall Height:
1702 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
267 mm
Šířka pásu:
Track Width:
? mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
4 - 14 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Meadows EPT
- benzínový, kapalinou chlazený
- počet válců: 6
Výkon:
Power:
43.3 kW při 2400 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
- manuální převodovka
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
48 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
257.5 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
1.52 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.64 m
Brodivost:
Fording Depth:
0.76 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kulomet Vickers
- ráže: 7,7 mm
- zásoba munice: 2500 nábojů
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
https://www.lemairesoft.happyhost.org/
https://www.czolgiem.com/
Christopher Chant: Encyklopedie tanků
URL : https://www.valka.cz/Light-Tank-Mk-I-t128436#141777Verze : 0
Light Tank Mk I
A4E2, A4E3, A4E4, A4E5



Historie vzniku
Tyto tanky byly přijaty do výzbroje krátce po dokončení tanku A4E1 jako jeho přímí následníci. Všechny se prakticky staly prototypovými konstrukcemi, na kterých byly zkoumány účinky jednotlivých vylepšení a konstrukčních celků před jejich zavedením do sériové výroby.
Bojový prostor posádky, řidič a velitel / střelec, byl na levé straně vozidla a motor na pravé. Rozměrnější věž než u A4E1 byla v zadní levé části bojového prostoru a obsahovala vodou chlazený kulomet Vickers ráže .303 British (7,7 mm)


Než byl přijat a zahájena jeho výroba, byl znám pod označením Light Tank Mark VIII nebo A4Ex. Dobře promyšlená konstrukce se v roce 1930 dočkala malého počtu vyrobených kusů pod označením Light Tank Mark I. Tomuto tanku se dostalo cti být prvním oficiálně přijatým lehkým tankem Britské armády. Jeho konstruktéři na něm v rámci dalšího vývoje provedli několik základních testů výzbroje a tlumičů. Ostatně všechna čtyři vozidla byla intenzívně používána k experimentům, dokud nebyla pro opotřebení vyřazena a sešrotována v roce 1933. (nepředpokládám, že by se tehdy někdo zabýval dalším možným využitím)
Tloušťka pancéřování se pohybovala mezi 14 a 4 mm válcovaného pancéřového plechu namontovaného na železných úhelnících. Doposud značně omezený prostor řidiče byl pancéřovým krytem rozšířen. Podle mého názoru, ale jeho rozměry a umístění značně omazovaly možnosti střelby kulometem v přední polosféře.
Obvyklým kamuflážním schématem byla aplikace zelené barvy na všechna plochy, vojenská značka byla z černého plechu (na foto vypadá na stejnou barvu jako zbytek tanku) s modelovým číslem nakresleným bílou barvou, na levé straně bílými písmeny(na fotce je napravo). AA tank byl roku 1930 zakamuflován nepravidelnými barevnými skvrnami (zatím jsem neviděl fotku ani popis použitých barev).



Charakteristika a konstrukce
Pohon všech vozidel zajišťoval šestiválcový benzínový motor Meadows 6EPT o výkonu 60 HP při 3000 RPM, v trupu napravo od bojového prostoru. Přenos výkonu na přední ozubená pohonná kola zajišťovala dvou-rychlostní převodovka s dvou-rychlostním pomocným převodem a to včetně zpátečky. Větrání bylo na konci trupu a kryly jej pancéřované mřížky, zde byla i nádrž na 27 gallonů benzínu.
Všechna čtyři pojezdová kola měla průměr 508 mm a tloušťku 63,5 mm.
A4E4 odpružení Horstmanova typu jednoduché vinuté pružiny doplněné třecím absorbérem rázů na předních i zadních pojezdových párech kol.
A4E5 dále modifikovaný A4E4, ale podstoupil tak podstatné úpravy v tlumičích ramen podvozku, že už nebylo potřeba absorbéru kinetických rázů. všechny práce na těchto prototypech byly ukončeny roku 1933.



Výzbroj
A4E2 – v otevřené věži pocházející z Crossley Armoured Car jsou umístněny dva protiletadlové kulomety Vickers ráže 12,7 mm (patrně konverzí v roce 1930), zásobovaná čtyřmi nábojovými pásy (?).
Všechny tři další tanky měly ve výzbroji vodou chlazený kulomet Vickers ráže .303 British (7,7 mm) pro každý kulomet bylo naloženo 4 000 nábojů



Bojová služba
Tyto tanky posloužily především jako vývojové a pokusné modely



Další vývoj typu
A4E2 - MWEE 189 / T491 / ML8784
A4E3 - MWEE 189a / T492 / ML8785
A4E4 - MWEE 189b / T493 / ML8786
A4E5 - MWEE 189c / T494 / ML8787


Vývoj poté pokračoval verzemi tanku Light Tank Mk IA.
Light Tank Mk I - Vypadá to na A4E4 na přepravním valníku, kola se zdají být stejná jako pojezdová na tanku, ale nemůžu přečíst to prototypové číslo. Máte-li někdo tuhle fotku v lepším rozlišení přidejte ji.

Vypadá to na A4E4 na přepravním valníku, kola se zdají být stejná jako pojezdová na tanku, ale nemůžu přečíst to prototypové číslo. Máte-li někdo tuhle fotku v lepším rozlišení přidejte ji.
Light Tank Mk I -


URL : https://www.valka.cz/Light-Tank-Mk-I-t128436#143917Verze : 0