Název: Name: | Folland FO-145 Gnat F.1 | |
Originální název: Original Name: | Folland FO-145 Gnat F.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1955-DD.MM.19RR Folland Aircraft Ltd., Hamble DD.MM.1962-DD.MM.1974 Hindustan Aircraft Ltd., Bangalore, Karnataka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1955-DD.MM.1974 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 67 Folland 195 HAL | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.07.1955 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2177 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3012 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4100 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 6.73 m | |
Délka: Length: | 9.04 m | |
Výška: Height: | 2.46 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 12.69 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Orpheus 701 o tahu 20.1 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 909 l 2x 114 l pomocná nádrž v zádi 2x 300 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1118.5 km/h v 6096 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 101.6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,25 min do 1372 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13716 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 804.71) km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 30mm kanon Aden Mk.4, 115 nábojů každý 2x 227 kg bomba nebo 2x raketnice s 9 neřízenými 76mm střelami nebo 2x přídavná nádrž | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) akční rádius s přídavnými nádržemi | |
Zdroje: Sources: | Air International 4/1980 Letectví+Kosmonautika 2/1970 https://www.vectorsite.net/avgnat.html https://en.wikipedia.org/wiki/Folland_Gnat |
URL : https://www.valka.cz/Folland-Gnat-F-1-t12834#349103Verze : 0
Aubi
MOD
Gnaty používané indickým letectvem zúčastnily bojů proti Pákistánu v rámci Kašmírské (září 1965) a Bangladéšské války (prosinec 1971).
URL : https://www.valka.cz/Folland-Gnat-F-1-t12834#52951Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
RAF Museum Cosford
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Folland-Gnat-F-1-t12834#175292Verze : 0
Jeden ze dvou Gnatů zakoupených jugoslávským vojenským letectvem v roce 1958, kdy Jugoslávie zvažovala jejich licenční výrobu. V provozu byl do roku 1963. Druhý stroj byl odepsán po přistání na břicho, kvůli závadě na hydraulickém systému podvozku.
Letecké muzeum v Bělehradu 2010
Vlastní foto
Letecké muzeum v Bělehradu 2010
Vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Folland-Gnat-F-1-t12834#375096Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.