Main Menu
User Menu

CL - Maxim Gorkij (lehký křižník)

Lehký křižník Maxim Gorkij
Vyroben v leningradských loděnicích, spuštěn na vodu byl v roce 1938.
výtlak : 8 882 t
délka: 191,4 m
šířka : 17,7 m
ponor: 6,3m
pancéřování:
boky: 100 mm
paluba: 50 mm
výkon: 92 185 kW
posádka: 963 mužů
rychlost max.: 36,1 uzlů
akční rádius: ? mil
výzbroj: 3x3 180 mm,
6x 100 mm
13 x 37 mm, kul. 6x12,7 mm
2x3xT533mm, 150 min, 2 letadla typu KOR – 2


Je to vlastně kompromis mezi lehkým a těžkým křižníkem, výtlakem odpovídá l.křižníkům, výzbrojí těžkým křižníkům.
URL : https://www.valka.cz/CL-Maxim-Gorkij-lehky-kriznik-t12829#44488Verze : 0
Délka maximální: 191m
Délka na hladině:
Šířka:17,7m
Ponor: 6,1m
Výtlak standardní: 8 177 t
Výtlak plný: 9 782 t

Pohon:
2 × Ansaldo turbiny o výkonu 129 700 HP

Pancéřování:
Boky: 70mm
Paluba :50mm
Dělové věže: 75mm
velitelská věž: 100mm

Sesterské lodi:
Kaganovich (Каганович)
Loděnice:T #199
Položení kýlu:26.8.1938
Spuštění na vodu: 7.5.1944
Zařazení do flotily:6.12.1944
Vyřazen: v roce 1960

Kalinin (Калинин)
Loděnice: T #199
Položení kýlu:12.06.1936
Spuštění na vodu: 8.5.1942
Zařazení do flotily:31.12.1944
Vyřazen: v roce 1961

Maxim Gorkiy (Максим Горький)
Loděnice: T #189
Položení kýlu:20.12.1936
Spuštění na vodu: 30.04.1938
Zařazení do flotily:25.10.1940

23.6.1941 byl těžce poškozen po najetí na minu.
24.6.1941 byl odtažen do Talinu a Kronštadu k opravě, kde byl v srpnu opraven.
Vyřazení ze služby:1958

Molotov (Молотов)
Loděnice: T #198
Položení kýlu:14.1.1937
Spuštění na vodu: 19.3.1939
Zařazení do flotily:25.10.1940
Prodán do šrotu: 1978
14.6.1941 přejmenován na Slava
URL : https://www.valka.cz/CL-Maxim-Gorkij-lehky-kriznik-t12829#235086Verze : 1
Vyobrazení převzato z publikace A. Čjernyšjeva: Krjejsjera tipa Maksim Gor'kij, Morskaja koljekcija 2003, č. 2 (50), ISSN nemá
CL - Maxim Gorkij (lehký křižník) - Via A. A. Čjernyšjev

Via A. A. Čjernyšjev
URL : https://www.valka.cz/CL-Maxim-Gorkij-lehky-kriznik-t12829#235131Verze : 0
MOD