Main Menu
User Menu

Avro 504

Přehled verzí

Avro 504 - přehled verzí


504
Původní model, rozvinutí dvoumístného víceúčelového letounu Avro 500 s motorem Gnome o 60 kW, používán jako průzkumný, bombardovací a cvičný.


504A
Druhá sériová verze, lišící se menšími křidélky a širšími vzpěrami.


504B
Průzkumná a cvičná erze pro RNAS s větší směrovkou, 60kW motory Gnome nebo Le Rhône.


504C
Jednomístná verze pro boj s zeppeliny, vycházející z 504B.


504D
Jednomístná verze pro boj s zeppeliny, vycházející z 504A; objednáno šest strojů, není jisté, zda byly postaveny.


504E
Deset strojů s 75kW motorem Gnome a další palivovou nádrží mezi kokpity.


504F
Stroj pokusně vybavený řadovým motorem Rolls-Royce Hawk.


504G
Označení použité RFC pro deset strojů pro střelecký výcvik, s motory Clerget a jedním synchronizovaným a jedním pohyblivým kulometem, a také použité RNAS pro upravené 504B se stejnou výzbrojí, ale s původním motorem Gnome.


504H
504C upravený v roce 1917 k pokusům s katapultem, první britský letoun vypuštěný z katapultu.


504J
Velkosériová již čistě cvičná verze s motory Gnome (75 kW) nebo Le Rhône (60 kW).


504K
Cvičná verze, vyvinutá z obav z nedostatku motorů Gnome a vybavená univerzálním motorovým ložem, umožňujícím zástavbu prakticky každého dostupného rotačního motoru, obvykle Clerget, Gnome nebo Le Rhône.


504K Mk.II
Poválečná modernizovaná verze s křídly a podvozkem verze 504N, stavěn v mexické licenci jako Avro Anahuac.


504L
Plováková verze 504K, postavena malá série a několik konverzí a používaná pro vyhlídkové lety, výcvik a další úkoly. V Japonsku byly vyráběny také letouny označené 504L, v tomto případě to ale znamená "Avro Land-based Trainer", tedy klasickou pozemní verzi, a jde o licenční Avro 504K.


504M
Trojmístný stroj s krytou kabinou, plánovaný jako dopravní.


504N
Hlavní poválečná verze, modernizace 504K s hvězdicovým motorem Armstrong Siddeley Lynx, novými křídly a podvozkem.


504O
Plováková verze 504N, postavena malá série pro zahraniční zájemce.


504Q
Trojmístný stroj vycházející z verze 504N a postavený pro arktickou expedici oxfordké univerzity.


504R Gosport
Další pokus o modernizaci 504K, odlehčený cvičný letoun původně zamýšlený z motorem Gnome, sériová verze ale dostala motor Lynx. Vyráběn v licenci v Argentině.


504S
"Avro Seaplane Trainer", japonská licenční plováková verze, odpovídající Avru 504O.


U-1 Avruška
Ruská kopie 504K.


MU-1
Plováková verze Avrušky.


Zdroj:
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8.
https://en.wikipedia.org/wiki/Avro_504
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Avro-504-t12819#320730Verze : 0
MOD