Sd.Kfz. 2

Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101
     
Název:
Name:
Sd.Kfz. 2 Sd.Kfz. 2
Originální název:
Original Name:
Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1948 NSU Motorenwerke AG, Neckarsulm /
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Stoewer, Štětín /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1948
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
NSU Motorenwerke AG - 7500
Stoewer - 1300
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
1235 kg 2723 lb
Celková délka:
Overall Length:
3000 mm 9 ft 10 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
1000 mm 3 ft 3 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
1200 mm 3 ft 11 ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
230 mm 9in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Opel
- benzínový čtyřválec
- 1488 cm3
Opel
- 4-cylinder petrol
- 1488 cm3
Výkon:
Power:
26,5 kW při 3400 ot/min 35.5 bhp at 3400 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
3 vpřed/1 zpátečka × 2 redukce 3 forward/1 reverse × 2 range
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h 43 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
50 km/h 31 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
260 km 162 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,44 m 17 in
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
325 kg 325 kg
Uživatelské státy:
User States:


...


...
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
https://de.wikipedia.org/wiki/Kettenkrad
https://en.wikipedia.org/wiki/Sd.Kfz._2
www.valka.cz

Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#743027 Verze : 3
NSU HK 101 Kettenkrad


délka 3000mm
šířka 1000mm
výška 1200mm
hmotnost 1200kg
motor Opel Olympia o obsahu 1488cc
výkon motoru 26,5kW při 3400 ot./min
max. rychlost 80km/hod


Na počátku roku 1944 začal nahrazovat do té doby používané motocykly.
Vyznačoval se lepší průchodností terénem, obzvláště na Východní frontě.
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#44301 Verze : 0
Sd.Kfz 2 Kleines Kettenkraftrad


Ďalšie technické údaje:


Výrobca NSU Motorenwerke AG
Výroba 1940-1944
Počet vyrobených kusov 8345
Posádka 3
Palivová nádrž 42 l
Rýchlosť - cesta 70-80 km/h
Rýchlosť - terén 45 km/h
Dojazd - cesta 260 km
Dojazd - terén 190 km
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#47748 Verze : 0
dovolil bych si nesouhlasit s Elvisem. Kettenkrad se vyrabel ve Francii jeste po valce. Cca 500 kusu!


a par dalsich udaju:
vaha stroje: cca 1500kg
3 rychlostni stroj s moznosti redukce (redukcni pomer 3:2) bez synchronu
vodou chlazeny motor (objem chladici kapaliny cca 8litru), vzadu dvoustupnova turbina proti prehravani s chladicem (stejny jako u Tigera,ale u nej jsou 4 vertikalne, tady je 1 horizontalne), s moznosti uzavreni zaklopky a horky vzduch pouzit pro vyhrivani prostoru ridice
napajeni 24V
3diferencialy - pri malych rychlostech se pouziva k zataceni predni kolo, pri vetsich se pribrzduji diferencialy( uz pri 40km/h hrozi pri prudsim zatoceni prevraceni stroje!! )
plyn se pri pridani nevraci, nutnost rucne ubrat
zajimavost: jednotlive casti pasu jsou spojeny na jehlovych loziskach a chraneny gumovymi patkami, ktere jsou videt na obrazcich -> pro nizsi hlucnost stroje. Zaroven je to i velka achilova pata stroje, jelikoz pri urazeni teto patky dojde k temer okamzitemu zniceni loziska a je nutna vymena poskozene casti


-----
max zatizeni toho valnicku je 400kg



Pouziti stroje: pruzkum, manipulacni vozidlo na letisti, zasobovani artilierii
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#114438 Verze : 0
Rád bych opravil několik zde uvedených omylů, vozidlo nenahrazovalo motocykl, nebylo určeno k manipulaci na letišti (i když tak bylo někdy použito) nebylo určeno k průzkumu, přibržďování pásů při zatáčení není odvozeno od rychlosti stroje.
V reálu jde o nejmenší z řady polopásových tahačů dělostřelectva, určený k vleku kanonů PAK 36 ráže 37mm a přepravě jejich obsluhy. Proto je v zadní části místo pro dva lidi sedící zády dopředu. Řízení je sice možné i pomocí kola, ale jen na silnici, při větším zatočení než cca 15°se automaticky přibržďuje příslušný pás, při jízdě v opravdu těžkém terénu je v provozní příručce doporučení že je vhodné sundat přední kolo a stroj užívat jen jako pásový (fotky na to existují). Obecně se dá říci že stroj i když ztratil své původní určení tedy vlek kanonu, byl s úspěchem užíván a to i po válce (dlouho i na Ruzyni kde tahal třeba schody k letadlům)
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#118676 Verze : 1
foto
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#44217 Verze : 0
detail hlavy řízení
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#44218 Verze : 0
...
Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#44325 Verze : 0
...
Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#44326 Verze : 1
...
Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#46508 Verze : 0
Stroj zo zbierok Múzea dopravy v Bratislave
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#108054 Verze : 0
foto
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#108055 Verze : 0
detail
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#108056 Verze : 0
Kfz.2, Heeresgeschichtliches museum Viedeň
Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#117710 Verze : 0
...
Sd.Kfz. 2 - Uchytenie prívesného vozíka

Uchytenie prívesného vozíka
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#117854 Verze : 0
A nakoniec samotný vozík
Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#117855 Verze : 0
Canadian War Museum, Ontario, Ottawa
Foto Wozi via Dolin
Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#218727 Verze : 0
Dobové foto. Na pravém blatníku (z pohledu řidiče) je vidět označení 1/6



www.ebay.de
Sd.Kfz. 2 - www.ebay.de

www.ebay.de
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#278004 Verze : 0
Dobové foto kořistní Sd.Kfz2 v zajímavé tmavé kamufláži. Vozidlo nemá přední vidlici s kolem!


Zdroje :
www.ebay.de
http://forum.axishistory.com/


Renovované pojízdné stroje





Sd.Kfz. 2 - www.ebay.de / http://forum.axishistory.com/

www.ebay.de / http://forum.axishistory.com/
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#283383 Verze : 0
Východní fronta........
Sd.Kfz.2 Kettenkraftrad 24.Panzer Division
www.ebay.de
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#283388 Verze : 0
Na př. u 23. lpr je NSU HK 101 jako "polopásový motocykl" s VPZ č. 51 zaznamenán v období r.1952. (Podle Rozkazu velitele 23. lpr jej "převzal" jako řidič svob. Chrenko Josef.)


Zdroj: SpA Olomouc - Fond č. 611 - (TR a DR 1951/52)
"11. letecká základna a její předchůdci" - Svět křídel 2008
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#298068 Verze : 0
Lešany 2009
vlastní foto
Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#318480 Verze : 0
Pásový motocykel NSU v povojnovej čs. armáde


Veliteľstvo tylu "Oceľ" / Číslo: 1957/Taj.tyl.aut. 1945 / 3.máj 1946
Vec: Motorové vozidlá u jednotiek "Oceľ" - pridelenie, nariadenie
Dňom 1. mája 1946 prideľujem jednotlivým útvarom a podskupinám veliteľstva "Oceľ" motorové vozidlá takto:
b./ pre OBZ vel. "Oceľ":
3./ družstvo pre zásobovanie APH a aut.materiálu:
pásový motocykel " NSU" - ev.č. 65386


Zdroj: Archív VHÚ Bratislava
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#620573 Verze : 2

Diskuse

Dôvod chýbajúcej prednej vidlice pravdepodobne vysvetlil bitaxe (teda ak sa nemýlim):


Citace :

Řízení je sice možné i pomocí kola, ale jen na silnici, při větším zatočení než cca 15°se automaticky přibržďuje příslušný pás, při jízdě v opravdu těžkém terénu je v provozní příručce doporučení že je vhodné sundat přední kolo a stroj užívat jen jako pásový (fotky na to existují).
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#283392 Verze : 0
Dnes jsem na www.pinterest.at narazil na tyto dvě fotky Sd.Kfz.2, někdo nějaké info?
Sd.Kfz. 2 -


Sd.Kfz. 2 -


URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-2-t12813#607607 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více