Aero C-3B

     
Název:
Name:
Aero C-3B Aero C-3B
Originální název:
Original Name:
Aero C-3B
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1950 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
179 všech verzí (C-3/C-103)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3-4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4150 kg 9149 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5600 kg 12346 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,28 m 69ft 9,79in
Délka:
Length:
12,01 m 39ft 4,82in
Výška:
Height:
3,93 m 12ft 10,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
46,00 m2 495.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
121,7 kg/m2 24.93 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
M-411R o vzletovém výkonu 427 kW/580 k
dvoulistá dřevěná vrtule VH-411/V-24
M-411R, take-off power 572 hp
two-blade VH-411/V-24 wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
612 l 134.6 Imp gal / 161.7 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
325 km/h v 0 m 201.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,4 min do 3000 m 10,4 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m 24606 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 13mm kulomet vz. 131 N ve hřbetní střelecké věži DL 131, 500 nábojů (pouze na strojích pro střelecký výcvik)
2x 13mm kulomet vz. 131 N ve spodní části přídě, 500 nábojů každý (pouze u 15 strojů pro střelecký výcvik)
1x pohyblivý 13mm kulomet vz. 131 N na kloubové lafetě v pravém boku, 500 nábojů

800 kg pum v pumovnici a na vnějších závěsnících
1x flexible 13 mm vz. 131 N machine gun in the DL 131 turret, 500 rounds (only machines for gunnery training)
2x 13 mm vz. 131 N machine gun in the lower nose, 5000 rpg (only 15 machines for gunnery training)
1x flexible 13 mm vz. 131 N machine gun in the starboard side, 500 rpg

1760 lb of bombs, internally and externally
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Subvarianty:
C-3B pro bombardování a bombardovací výcvik
C-3B pro střelecký výcvik
C-3Bv pro vlekání rukávového cíle pro výcvik protiletadlových střelců

- nejméně jeden stroj vznikl konverzí z původního Si 204 D
-
Zdroje:
Sources:
Moravec, J. Aero C-3/C-103. L+K 1976/24-25.
Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
Fořt, František. Siebel našem letectvu. APKR č. 47/96
Křídla vlasti 1961/14.
Zlínek 1992/04.
commons.wikimedia.org

Aero C-3B - U síblů se často stroje stejné verze od sebe podstatně lišily - tento C-3B například postrádá jak střeleckou věžičku, kterou používaly stroje určené pro střelecký výcvik, tak dekl od popelnice, který na stejném místě měly bombardovací stroje.

U "síblů" se často stroje stejné verze od sebe podstatně lišily - tento C-3B například postrádá jak střeleckou věžičku, kterou používaly stroje určené pro střelecký výcvik, tak "dekl od popelnice", který na stejném místě měly bombardovací stroje.
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3B-t128077#432834 Verze : 0
C-3B byla vyráběna dvou verzích:


C-3B (cvičný bombardovací) - měl v trupu pumovnici a některé mohly "nosit" i podtrupové závěsníky
C-3Bv (vlečný) - měl v místě pumovnice navíjecí zařízení a náhradní bubny s lany, sekací zařízení a náhradní "pytle". Sloužil pro výcvik palubních střelců a také jej používali pro nácvik střelby na vzdušný cíl stihači a protiletadlové dělostřelectvo (fakticky až do dodání "vlečných patnáctek" MiG-15T a MiG-15bis T)


Jen malé množství letounů C-3B nosilo střeleckou věž s kopulí. Většinou byla věž opatřena "poklopem" - otvor byl zaplechován. U obou verzí byl na pravé straně trupu (přibližně naproti dveřím) namontován kloubově uložený kulomet. Právě ten sloužil k výcviku palubních střelců.
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3B-t128077#432828 Verze : 4
Zdroj : Naše vojsko 1951 č. 38
Aero C-3B - Nástup posádky ...

Nástup posádky ...
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3B-t128077#252955 Verze : 0
Aero C-3B (výrobní číslo 409), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2016. Letoun byl vyroben v roce 1946 a následně sloužil u Letecké vojenské akademie, 25. leteckého bombardovacího pluku a 47. leteckého průzkumného pluku. V polovině padesátých let dosloužil v řadách 47. průzkumného leteckého pluku na letecké základně Mladá. Jeho trup pak skončil jako zahradní domek v Litoli. Do sbírek leteckého muzea se dostal v roce 2015.
Aero C-3B -


Aero C-3B -


URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3B-t128077#551685 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více