CV - Graf Zeppelin
zahájení stavby: 28.12.1936
spuštění: 8.12.1938
délka: 251,5m
šířka: 31,3m
ponor: 18,3m
výtlak: 19,250t
výtlak max: 28,100t
pohon: 16 kotlů, 185000-200000 hp
rychlost: 32 uzlů
pancéřování: boky: 89mm
hangárová paluba: 41mm
letová paluba: 19mm
výzbroj: 16 x 150mm
12 x 105mm
22 x 37mm
28 x 20mm
letadla: 42
posádka: 2170
zahájení stavby: 28.12.1936
spuštění: 8.12.1938
délka: 251,5m
šířka: 31,3m
ponor: 18,3m
výtlak: 19,250t
výtlak max: 28,100t
pohon: 16 kotlů, 185000-200000 hp
rychlost: 32 uzlů
pancéřování: boky: 89mm
hangárová paluba: 41mm
letová paluba: 19mm
výzbroj: 16 x 150mm
12 x 105mm
22 x 37mm
28 x 20mm
letadla: 42
posádka: 2170
URL : https://www.valka.cz/CV-Graf-Zeppelin-1938-t12778#43791Verze : 0
zdroj: www.bundesarchiv.de
URL : https://www.valka.cz/CV-Graf-Zeppelin-1938-t12778#535213Verze : 0
Panzer
MOD
Na objevení čekala loď Graf Zeppelin 60 let.
12. července 2006 objevili pracovníci polské ropné společnosti Petrobaltic nedaleko přístavního města Gdaňsk vrak lodi. Přivolaní armádní potápěči, potvrdili že "Na 99 procent jde o nacistickou letadlovou loď Graf Zeppelin".
Loď se nepodařilo dokončit. Do bojů nikdy nezasáhla a v roce 1945 se jí zmocnila sovětská armáda.
Důvod potopení dodnes zůstává zahalen tajemstvím. Podle jedné z hypotéz narazila loď při cestě Baltským mořem na minu. Historici zvažují i možnost, že loď skončila pod hladinou v důsledku přetížení, když odvážela tajný náklad sovětské armády směřující do Sovětského svazu. Třetí variantou, je že Graf Zeppelin byl používán jako terč pro sovětské námořnictvo a v roce 1947 úmyslně potopen.
Expertiza vojenských potápěčů by měla ukázat, za jakých okolností skončila letadlová loď Graf Zeppelin na dně Baltského moře.
12. července 2006 objevili pracovníci polské ropné společnosti Petrobaltic nedaleko přístavního města Gdaňsk vrak lodi. Přivolaní armádní potápěči, potvrdili že "Na 99 procent jde o nacistickou letadlovou loď Graf Zeppelin".
Loď se nepodařilo dokončit. Do bojů nikdy nezasáhla a v roce 1945 se jí zmocnila sovětská armáda.
Důvod potopení dodnes zůstává zahalen tajemstvím. Podle jedné z hypotéz narazila loď při cestě Baltským mořem na minu. Historici zvažují i možnost, že loď skončila pod hladinou v důsledku přetížení, když odvážela tajný náklad sovětské armády směřující do Sovětského svazu. Třetí variantou, je že Graf Zeppelin byl používán jako terč pro sovětské námořnictvo a v roce 1947 úmyslně potopen.
Expertiza vojenských potápěčů by měla ukázat, za jakých okolností skončila letadlová loď Graf Zeppelin na dně Baltského moře.
URL : https://www.valka.cz/CV-Graf-Zeppelin-1938-t12778#174107Verze : 0
Nesmysl o nárazu na minu je dávno vyvrácen, loď potopili sověti potom co ji měli v držení a zkoumali ji v Leningradu. Do faktografie nepatří nesmyslné bajky novinářů, ty patří na diskuzní část fóra kde ostatně taková diskuze běžela.
Diskusia o objavení lietadlovej lode Graf Zeppelin prebieha tu: https://www.valka.cz/topic/view/42906/
Diskusia o objavení lietadlovej lode Graf Zeppelin prebieha tu: https://www.valka.cz/topic/view/42906/
URL : https://www.valka.cz/CV-Graf-Zeppelin-1938-t12778#174108Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.