Micubiši Ótori

Mitsubishi Ohtori / 三菱オートリ「南進号」
     
Název:
Name:
Micubiši Ohtori Mitsubishi Ohtori
Originální název:
Original Name:
三菱オートリ「南進号」
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
3 + 2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2800 kg 6173 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4512 kg 9947 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5200 kg 11464 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,962 m 65ft 5,9in
Délka:
Length:
12,410 m 40ft 8,6in
Výška:
Height:
4,636 m 15ft 2,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
56,20 m2 604.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,285 kg/m2 16.44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 3 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 405 kW (550 k) a 507 kW (690 k) v h= 2 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová Sumitomo-Standard s pevným úhlem náběhu.
Nakajima Kotobuki 3 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 542 hp for take-off and maximal power output was 681 hp,
driving a Sumitomo-Standard two-blade metal fixed-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 500 l 330 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
286.5 km/h v 2500 m 178 mph in 8202 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
209.2 km/h v ? m 130 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,3 min do 2000 m 5,3 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
3000 km 1864.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Na jaře 1936 objednal tiskařský koncern Asahi Šimbun u společnosti Micubiši Jukogyo K. K. konstrukci dálkového spojovacího letounu. Nejednalo se o výrobu nového stroje, ale o úpravu lehkého bombardéru Micubiši Ki-2-II. Prací se ujal konstruktér Džiro Tanaka, jeho úkolem bylo upravit dvoumotorový armádní bombardér dle přání zákazníka. Bylo nutno odstranit veškerou výzbroj a odstranit další vojenské vybavení, pilotní kabina byla rozšířena a komletně zakryta, druhý pilot měl všechny ovládací prvky, které měl první pilot. Objem palivové nádrže byl zvětšen na 1 500 litrů, nádrž byla uložena v trupu. Díky tomu, že bylo možno odstranit střeliště a tyto prostory bylo možno zakrýt aerodynamicky tvarovanými panely, získal letoun modernější vzhled. Dolet takto upraveného stroje byl vypočten na 3 000 kilometrů a tuto vzdálenost měl překonat za 13 hodin. Letoun byl označen jako typ Ohtori (Phoenix) a jeho majitel prohlašoval, že se jedná o nejvyspělejší dvoumotorové spojovací letadlo. Letoun dostal jméno Nanshin-go (Jižní cesta) a vykonal několik propagačních dálkových letů, těmito lety byla zvyšována publicita koncernu Asahi Šimbun a také poukazovaly na vyspělost japonského letectva. In 1936, the Asahi Shimbun placed an order with Mitsubishi for a long-range communications aircraft. Mitsubishi assigned Jiro Tanaka as chief designer for converting a twin-engined Ki-2-II Army light bomber to meet this order. Modifications called for the removal of all armament and other military equipment and the canopy was extended to enclose the rear cockpit as well, a co-pilot's position with dual controls being installed behind the first pilot. Fuel capacity was increased by having a tank of approximately 330 UK gallons installed in the fuselage. The absence of protruding armament gave the aeroplane a more modern appearance with refined lines. This conversion made from a Ki-2-II became an excellent long-range communications aircraft, giving it a range of 1,864 miles with an endurance of 13hr. Known in this form as the Ohtori (Phoenix) type, it was claimed to be the most advanced twin-engined liaison aircraft used by any newspaper. The Asahi Shimbun named its Ohtori-type aeroplane Nanshin-go (March to the Pacific). It was used on a number of long distance flights, attracting publicity for the newspaper itself. Among these was a flight in September 1936 from Haneda to Hsinking, Manchuria (now Changchun, China) a distance of 1,242 sm in 9hr 10min, having as its three-man crew, Nagatomo, Nagata and Kawachi. On a good will flight, the Ohtori type left Tachikawa in December that year for Bangkok, a distance of 3,063 sm, which it covered in 21 hr 30min actual fIying time with one stop. japanese readers also followed with interest the flight of the Ohtori-type in February 1939, when it flew round the perimeter of Japanese-occupied territory in China, covering 5,778 sm.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Micubiši Ótori -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Otori-t127029#430001 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více