Centauro

Přehled variant
Centauro


Centauro začalo vznikat v druhé polovině osmdesátých let na základě požadavků italské armády nahradit tanky M47. Nový prostředek měl plnit úlohy jako stíhač tanků a také jako obrněné průzkumné vozidlo.


Na základě dobrých zkušeností se základní verzí B1 došlo rozhodnutí využít toto vozidlo jako základ dalších specializovaných variant.


Výrobce: IVECO, Bolzano a OTO Breda, La Spezia, Itálie



Verze
Centauro B1 - základní verze - stíhač tanků / průzkumné vozidlo
Centauro B1bis (B1T) - varianta schopná přepravovat čtyřčlenné průzkumné družstvo
VRC-105 Centauro - B1 užívané španělskou armádou
Centauro VBC - projekt bojového vozidla pěchoty
Centauro APC - projekt obrněného transportéru
VBM Freccia - sériová varianta bojového vozidla pěchoty s věží Hitfist 25
Centauro II - stíhač tanků s korbou VBM Frecia
URL : https://www.valka.cz/Centauro-t12669#115647 Verze : 3
Centauro APC


Obrněný kolový transportér vyvíjený na základě stíhače tanků Centauro B1


Ocelové pancéřování poskytuje ochranu proti střelám 12,7mm a střepinám. Přídavné pancéřování poskytuje ochranu proti střelám 20mm.
Ochrana proti ZHN (proti účinkům atomových, chemických a biologickych zbraní) je integrována do klimatizačního systému vozidla. Volitelně lze osadit varovný indikátor laserového ozáření.


pohon: tubodiesel IVECO 6V (382 kW/1865 Nm)
převodovka: IVECO - Fiat (licenční ZF) 5HP-1500, automatická, pět stupňů pro jízdu vpřed, dva pro jízdu vzad
nezávislé zavěšení všech kol
diskové brzdy na všech kolech
zatáčení: 1,2 a 4 pár kol
rádius zatáčení: 9m
kola vybavena cenrálním dohušťovacím systémem
maximální rychlost: >100km
stoupání: > 60%
brodivost bez přípravy: 1,5m
hmotnost: 24t (v pohotovostním stavu)
osádka: 3+8 (velitel, řidič, střelec + 8 pěšáků)


rozměry:
délka: 7988mm
šířka: 3280mm
výška: 2698mm


výzbroj:
1 x automatický kanon OERLIKON KBA 25 mm (munice 200ks)
1 x kulomet 7,62mm NATO


5 x střílna pro zbraně pěchoty (dvě na každé straně a jedna v zadních vratech)


zdroj:
www.otomelara.it
www.army-technology.com

Centauro - zdroj: www.otomelara.it

zdroj: www.otomelara.it
Centauro - zdroj: www.otomelara.it

zdroj: www.otomelara.it
URL : https://www.valka.cz/Centauro-t12669#183462 Verze : 0
Centauro VBC



Obrněný kolový transportér vyvíjený na základě stíhače tanků Centauro B1. První verze je osazena věží Hitfist 25. Druhá verze má věž Hitfist 60/70. Tato verze je také o něco větší.


Ocelové pancéřování poskytuje ochranu proti střelám 12,7mm a střepinám. Přídavné pancéřování poskytuje ochranu proti střelám 20mm.


Ochrana proti ZHN (proti účinkům atomových, chemických a biologickych zbraní) je integrována do klimatizačního systému vozidla. Volitelně lze osadit varovný indikátor laserového ozáření.



TTD:


pohon: tubodiesel IVECO 6V (382 kW/1865 Nm)
převodovka: IVECO - Fiat (licenční ZF) 5HP-1500, automatická, pět stupňů pro jízdu vpřed, dva pro jízdu vzad
nezávislé zavěšení všech kol
diskové brzdy na všech kolech
zatáčení: 1,2 a 4 pár kol
rádius zatáčení: 9m
kola vybavena centrálním dohušťovacím systémem
maximální rychlost: >100km
stoupání: > 60%
brodivost bez přípravy: 1,5m
hmotnost: 24t (v pohotovostním stavu)
osádka: 3+6 (velitel, řidič, střelec + 6 pěšáků)


rozměry (verze 60mm):
délka: 7932mm
šířka: 3280mm
výška: 1952mm (výška šasi)


výzbroj:
verze 25mm
věž Hitfist 25


verze 60mm
věž Hitfist 60/70



zdroj:
www.army-technology.com
www.otomelara.it
www.militarypage.net

Centauro - verze s 60mm kanonem

zdroj: www.otomelara.it

verze s 60mm kanonem

zdroj: www.otomelara.it

URL : https://www.valka.cz/Centauro-t12669#183483 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více