Curtiss XF8C-8 Helldiver

Curtiss O2C-2
     
Název:
Name:
Curtiss XF8C-8 Helldiver Curtiss XF8C-8 Helldiver
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF8C-8 Helldiver
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1931 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (A8847/8849)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2157 kg 4755 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
7.82 m 25ft 8in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
28.61 m2 308 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820E o výkonu 429 kW
dvoulistá kovová vrtule
Wright R-1820E, power 575 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
275.2 km/h v ? m 171 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.1 m/s 1600 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v horním křídle
2x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning

4x 53 kg bomba pod křídlem
2x fixed .30 Browning machine gun in the upper wing
1x flexible .30 Browning machine gun

4x 116 lb bomb unde the wing
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-8-Helldiver-t126459#428783 Verze : 0
Druhým civilním demonstrátorem, postaveným na podzim 1930 společně s XF8C-7, byl podobný stroj, který používal stejný motor a některé úpravy pro zlepšení aerodynamiky, byl ale plně vyzbrojen po vzoru předchozích Helldiverů - proto také dostal firemní označení Cyclone Military Helldiver. Největší rozdíl představovala odkrytá zadní kabina a hřbet, opět nízký jako u předchozích Helldiverů, a také záchytný hák pod zádí. Nejprve dostal jako Helldiver A-3 civilní registraci 983V, v listopadu byl ale společně s prvním strojem koupen námořnictvem a obdržel označení XF8C-8, BuNo A8847. Objednány byly také dva další shodné stroje, s označením O2C-2 a navazujícími evidenčními čísly. Ty byly po dodání také dočasně přejmenovány na XF8C-8. A8847 byl námořnictvem vrácen do továrny k dalším testům, ale po nehodě byl výrazně přestavěn a přejmenován na XS3C-1. Druhý stroj byl používán jako velitelský stroj na některé z letadlových lodí, třetí byl vrácen v červnu 1933 do továrny jako zkušební stroj pro nový dvouhvězdicový 585kW motor Wright R-1510, ale již následující měsíc začal za letu hořet a byl zničen. Výkony Helldiverů s motorem Cyclone sice byly výrazně lepší než u standardních strojů, ale ve stejné době již přicházely na svět výrazně modernější konstrukce, jako Grumman FF-1, a další stroje proto nebyly objednány.
Curtiss XF8C-8 Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-8-Helldiver-t126459#428785 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více