Název: Name: | Republic F-105G Thunderchief | |
Originální název: Original Name: | Republic F-105G Thunderchief | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1970-DD.MM.1972 Republic Aviation Division, Fairchild Hiller Corp., Farmingdale, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1970-DD.MM.1972 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 54 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 14188 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 24091 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 24757 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.59 m | |
Délka: Length: | 20.42 m | |
Výška: Height: | 6.12 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35.77 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 673.78 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney J75-P-19W o tahu 76,50 kN / 117,88 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3978 l 1420 l pomocná nádrž 1x 1703 l přídavná nádrž 1x 2460 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1339 km/h v 10973 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 951.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 116.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7498 m | |
Dolet: Range: | 724.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2354.5 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon M61A1 Vulcan se zásobou 1028 kusů munice do pumovnice, na čtyři podkřídlové a jeden podtrupový závěsník bylo možné umístit 7 484 kg výzbroje: - protiradiolokační střely AGM-45 Shrike a AGM-78 Standard - kontejnery pro radioelektronický boj ALQ-71 nebo ALQ-78 ... | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Kinzey, Bert. F-105 Thunderchief in Detail and Scale. Aero Publishers, Fallbrook 1982. ISBN 0-8168-5020-8. Neubeck, Ken. F-105 Thunderchief in Action, No.185. Squadron/Signal Productions, Carrollton 2002. ISBN 89747-447-3. https://joebaugher.com/usaf_fighters/f105_9.html |
URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#469807Verze : 0
Aubi
MOD
Republic F-105G Thunderchief
Práce na F-105G byly společnostmi Fairchild Republic a Westinghouse zahájeny na podzim 1967. Letoun vychází z verze pro potlačení nepřátelské protivzdušné obrany EF-105F. Cílem bylo upravit konstrukci stroje tak, aby co nejvíce prostředků pro vedení radioelektronického boje bylo umístěno v draku stroje. EF-105F musely rušící kontejnery nosit podvěšené pod křídly, kde by mohla místo nich být umístěna další výzbroj. Výsledkem konstrukčních prací tak bylo "rozpůlení" rušícího kontejneru AN/ALQ-101. Jeho části byly zabudovány do pouzder umístěných na bocích trupu letounu. Takto upravený systém dostal označení QRC-380, které bylo později změněno na AN/ALQ-105. K dalším úpravám patřila montáž modernějších radiolokačních výstražných přijímačů AN/APR-35, AN/APR-36, AN/APR-37 a AN/ALR-31. K tomu přibyl systém pro vyhledávání cílů AN/APS-107. Zadní kokpit operátora elektronických systémů (EWO) byl upraven, tak aby snížil pracovní zátěž letce. Vzhledem k tomu, že EWO nyní musel díky novým systémům zpracovávat více informací, k žádnému snížení jeho pracovní zátěže nedošlo (spíše naopak). 14 letounů F-105G bylo upraveno tak, aby mohlo používat protiradiolokační střely AGM-78A Standard. Mezi listopadem 1968 a červnem 1969 bylo dalších 16 letadel modifikováno pro použití novější verze AGM-78B.
Konverze strojů F-105F na standard G byla zahájena na počátku roku 1970. První F-105G se na vietnamském bojišti objevily v dubnu 1970. V "přestávce" mezi operacemi Rolling Thunder a Linebacker byly přiděleny letkám ze sestavy 355. TFW (TFW = taktické stíhací křídlo). Každá z letek měla jeden roj vybavený verzí F-105G. V roce 1970 proběhla další reorganizace, při které byla část F-105G přidělena jediné letce. Tou se nakonec, po několika dalších organizačních změnách, stala 17. WWS (Wild Weasel Squadron) podřízená 388. TFW. V roce 1972 se pak zúčasnila intenzivní bojové činnosti nad Severním Vietnamem.
Po skočení Vietnamské války byly všechny F-105G přiděleny dvěma letkám 35. taktického stíhacího křídla (561. TFS a 562. TFS, TFS = taktická síhací letka), u nichž sloužily až do příchodu letounů F-4G Phantom II v roce 1980. Zbylé "Thudy" se přesunuly k 128. TFS ze sestavy 116. taktického stíhacího křídla podřízené Letecké národní gardě státu Georgia. Zde sloužily až do svého definitivního vyřazení v roce 1983.
Práce na F-105G byly společnostmi Fairchild Republic a Westinghouse zahájeny na podzim 1967. Letoun vychází z verze pro potlačení nepřátelské protivzdušné obrany EF-105F. Cílem bylo upravit konstrukci stroje tak, aby co nejvíce prostředků pro vedení radioelektronického boje bylo umístěno v draku stroje. EF-105F musely rušící kontejnery nosit podvěšené pod křídly, kde by mohla místo nich být umístěna další výzbroj. Výsledkem konstrukčních prací tak bylo "rozpůlení" rušícího kontejneru AN/ALQ-101. Jeho části byly zabudovány do pouzder umístěných na bocích trupu letounu. Takto upravený systém dostal označení QRC-380, které bylo později změněno na AN/ALQ-105. K dalším úpravám patřila montáž modernějších radiolokačních výstražných přijímačů AN/APR-35, AN/APR-36, AN/APR-37 a AN/ALR-31. K tomu přibyl systém pro vyhledávání cílů AN/APS-107. Zadní kokpit operátora elektronických systémů (EWO) byl upraven, tak aby snížil pracovní zátěž letce. Vzhledem k tomu, že EWO nyní musel díky novým systémům zpracovávat více informací, k žádnému snížení jeho pracovní zátěže nedošlo (spíše naopak). 14 letounů F-105G bylo upraveno tak, aby mohlo používat protiradiolokační střely AGM-78A Standard. Mezi listopadem 1968 a červnem 1969 bylo dalších 16 letadel modifikováno pro použití novější verze AGM-78B.
Konverze strojů F-105F na standard G byla zahájena na počátku roku 1970. První F-105G se na vietnamském bojišti objevily v dubnu 1970. V "přestávce" mezi operacemi Rolling Thunder a Linebacker byly přiděleny letkám ze sestavy 355. TFW (TFW = taktické stíhací křídlo). Každá z letek měla jeden roj vybavený verzí F-105G. V roce 1970 proběhla další reorganizace, při které byla část F-105G přidělena jediné letce. Tou se nakonec, po několika dalších organizačních změnách, stala 17. WWS (Wild Weasel Squadron) podřízená 388. TFW. V roce 1972 se pak zúčasnila intenzivní bojové činnosti nad Severním Vietnamem.
Po skočení Vietnamské války byly všechny F-105G přiděleny dvěma letkám 35. taktického stíhacího křídla (561. TFS a 562. TFS, TFS = taktická síhací letka), u nichž sloužily až do příchodu letounů F-4G Phantom II v roce 1980. Zbylé "Thudy" se přesunuly k 128. TFS ze sestavy 116. taktického stíhacího křídla podřízené Letecké národní gardě státu Georgia. Zde sloužily až do svého definitivního vyřazení v roce 1983.
URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#42832Verze : 0
Republic F-105G Thunderchief 63-8266
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#42833Verze : 0
F-105G v konfiguraci s AGM-45 Shrike.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#42834Verze : 0
foto F-105G na letecké základně Spangdahlem AB 1976 od 562 TFS (původně letoun patřil 561 TFS)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#109486Verze : 0
Thud (62-4427) v podobě v jaké sloužil u 35th Tactical Fighter Wingu na letecké základně George AFB v roce 1979.

URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#174614Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
F-105G-1RE Thunderchief sériového čísla 63-8300 v barvách 35th Tactical Fighter Wingu je dnes exponátem francouzského Musée de l'Air et de l'Espace v Le Bourget. (©Radek Havelka)

URL : https://www.valka.cz/Republic-F-105G-Thunderchief-t12633#201440Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.