Název: Name: | 1. peruť RFC | |
Originální název: Original Name: | No. 1 Squadron RFC | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 13.05.1912 | |
Předchůdce: Predecessor: | - | |
Datum zániku: Disbanded: | 01.04.1918 | |
Nástupce: Successor: | 1. peruť RAF | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Dislokace: Deployed: | 13.05.1912-14.08.1914 Farnborough, Farnborough Aerodrome / 14.08.1914-13.11.1914 Weybridge, Brooklands Aerodrome / 13.11.1914-07.03.1915 Netheravon, Netheravon Aerodrome / 07.03.1915-29.03.1915 Saint-Omer, St Omer Aerodrome / 29.03.1915-29.03.1918 Bailleul, Bailleul ('Asylum') Aerodrome / 29.03.1918-01.04.1918 Sainte-Marie-Cappel, Ste Marie Cappel Aerodrome / | |
Velitel: Commander: | 13.05.1912-01.05.1914 Maitland, E. M. (Major) 01.05.1914-28.01.1915 Longcroft, C. A. H. (Major) 28.01.1915-19.08.1915 Salmond, W. G. H. (Major) 19.08.1915-24.11.1915 Joubert de la Ferté, Philip Bennet (Major) 24.11.1915-24.12.1916 Pretyman, G. F. (Major) 24.12.1916-20.06.1917 Dombasle, Guy Cyril St. Pourgin de (Major) 20.06.1917-01.04.1918 Barton-Adams, A. (Major) | |
Výzbroj: Armament: | DD.05.1912-DD.04.1914 balóny /Airships DD.05.1914-DD.02.1915 různé / Various (Avro Type E, Bristol Boxkite, Maurice Farman MF.VII, Vickers Boxkite, Farman HF.20, Blériot XI, Martinsyde S.1, Sopwith Tabloid) DD.03.1915-DD.10.1915 Avro 504 DD.03.1915-DD.06.1915 Royal Aircraft Factory B.E.8 DD.03.1915-DD.10.1915 Caudron G.3 DD.03.1915-DD.07.1915 Martinsyde S.1 DD.04.1915-DD.12.1915 Morane-Saulnier L DD.05.1915-DD.10.1915 Bristol Scout DD.10.1915-DD.03.1916 Morane-Saulnier N DD.10.1915-DD.01.1917 Morane-Saulnier LA DD.01.1916-DD.01.1917 Morane-Saulnier BB DD.03.1916-DD.08.1916 Nieuport 16 DD.06.1916-DD.01.1917 Nieuport 20 DD.07.1916-DD.01.1917 Nieuport 12 DD.12.1916-DD.01.1917 Morane-Saulnier P DD.01.1917-DD.01.1918 Nieuport 17 DD.04.1917-DD.11.1917 Nieuport 23 DD.09.1917-DD.01.1918 Nieuport 27 DD.11.1917-DD.01.1918 Nieuport 24 DD.01.1918-DD.04.1918 Royal Aircraft Factory S.E.5A | |
Poznámka: Note: | historie jednotky | |
Zdroje: Sources: | Halley, James J. The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918–1988. Tonbridge, Kent, UK: Air Britain (Historians) Ltd., 1988. ISBN 0-85130-164-9. Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6. http://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn001-5.htm http://en.wikipedia.org/wiki/No._1_Squadron_RAF www.theaerodrome.com http://www.raf.mod.uk/organisation/1squadron.cfm www.military-art.com |
URL : https://www.valka.cz/1-perut-RFC-1912-1918-t125811#426923Verze : 6
agnes
MOD
Tento Nieuport 27 sedlala u 1. perutě RFC hned dvě esa - Gordon Percy Olley, jenž na B6768 sestřelil 5. 10. 1917 německou dvousedadlovku a tím získal svůj 9. sestřel, a William Donald Patrick, který na něm naopak dosáhl 1. vítězství.
Nieuport 27, 1. peruť RFC, letiště Bailleul, říjen 1917. Dne 24. 10. 1917 na tomto stroji srazil do neřízeného pádu Captain W. D. Patrick ve spolupráci s Capt. P. Fullardem německou dvousedadlovku. Letoun nese tehdy běžné francouzské schéma tvořené nepravidelnými poli tmavé a světlé zelené, hnědé, okrové a černé. Spodní plochy křídel v barvě plátna.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Link z : https://www.valka.cz/topic/postview/546234
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.27 C.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Patrick, William Donald |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B6768 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. peruť RFC [1912-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.10.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Nieuport 27, 1. peruť RFC, letiště Bailleul, říjen 1917. Dne 24. 10. 1917 na tomto stroji srazil do neřízeného pádu Captain W. D. Patrick ve spolupráci s Capt. P. Fullardem německou dvousedadlovku. Letoun nese tehdy běžné francouzské schéma tvořené nepravidelnými poli tmavé a světlé zelené, hnědé, okrové a černé. Spodní plochy křídel v barvě plátna.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Link z : https://www.valka.cz/topic/postview/546234
URL : https://www.valka.cz/1-perut-RFC-1912-1918-t125811#546236Verze : 1
Rad
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.