Mikulin M-17

Микулин M-17
     
Název:
Name:
Mikulin M-17 Mikulin M-17
Originální název:
Original Name:
Микулин M-17
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Továreň č. 26, Rybinsk; Továreň č. 24 Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
viac ako 27 000, z toho viac ako 19 000 bolo leteckých motorov.
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1930
Použití:
Use:
Lietadlá:
Berijev MBR-2
Gorkij PS-89
Polikarpov I-3
Polikarpov R-5
Tupolev PS-9
Tupolev R-6
Tupolev R-7
Tupolev TB-1
Tupolev TB-3
CKB I-7

Tanky:
BT-7
T-28
T-35
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
540 kg 1190 lb
Celková délka:
Overall Length:
1810 mm 5ft 11,26in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
859 mm 2ft 9,82in
Celková výška:
Overall Height:
1103 mm 3ft 7,43in
Vrtání:
Bore:
160 mm 6,3in
Zdvih:
Stroke:
190 mm 7,48in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
45,84 l 2797.33 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s minimálním oktanovým číslem 87 min. 87 octane gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Zenith 60DCJ alebo DCL, K-17 one Zenith 60DCJ or DCL carburetor.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0:1 alebo 7,3:1 6,0:1 alebo 7,3:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
atmosférické atmospheric
Chlazení:
Cooling:
Kvapalinou chladený Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
510 kW při ? ot/min 683.9 bhp at ? rpm
Poznámka:
Note:
Motor M-17 bol licenčne vyrábaný radový, kvapalinou chladený dvanásťvalcový motor BMW VI o výkone 480 kW (680 k). Motor poháňal okrem iného stíhačku I-7 (licenčne vyrábaný Heinkel HD-37c).
V Moskovskej továrni bolo vyrobených iba 30 ks motorov a potom bola výroba v nej zastavená v prospech motora M-15.
-
Zdroje:
Sources:
Šnajdr, Miroslav: Dvouplošné stíhačky Heinkel v SSSR; Military Revue č. 2012 / 02


www.wikipedia.org



Verzie motora:


M-17
M-17 s importovaným zapaľovaním a karburátorom Zenith 60DCJ alebo DCL. Bol konštruovaný v dvoch verziách:
- M-17E 6.0 s kompresným pomerom 6.0:1, plochými hlavami piestov a maximálnym výkonom 680 koní (510 kW).
- M-17E 7.3 s kompresným pomerom 7.3:1, klenutými piestnymi hlavami a výkonom 730 k (540 kW).


M-17B
Vychádza z typu BMW VIb, verzia s posilneným kľukovým mechanizmom, nové ventilové sedlá, a menšími výfukovými ventilmi. Výroba začala v júni 1931. Motor sa staval v dvoch kompresných pomeroch.


M-17F
M-17F bola čisto sovietska konštrukcia, vychádzajúca z motora BMW VI so zdvihom 199 mm (7.8 v), s klznými ložiskami pod kolíkmi na ojniciach, ventily skopírované z motora M-5, kópie amerického motora Liberty, karburátora K-17, sovietskej elektrickej výbavy a od roku 1935 aj generátora. Model bol optimalizovaný pre malé výšky a bol postavený iba v jednej verzii s výkonom 715 k (533 kW), a hmotnosťou 550 kg (1,200 lb).


M-17T
Verzia bola upravená pre použitie v sovietskych tankoch. Úprava spočívala v znížení otáčok motora a v použití karburátora K-17T. Jeho chladiaci systém bol vylepšený a pneumatický štartér bol nahradený elektrickým štartérom. Motor mal výkon 500 k (370 kW) a kompresný pomer 6.0:1.Táto verzia M-17T bol upravený pre použitie v tanku T-35.
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-M-17-t125734#426751 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více