Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-17F

Микоян-Гуревич МиГ-17Ф

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-17F
Originální název:
Original Name:
Микоян и Гуревич МиГ-17Ф
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1952-DD.MM.1955 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
DD.MM.1955-DD.MM.1958 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru /
DD.MM.1956-DD.MM.1960 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 1, Mielec /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1952-DD.MM.1958
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1685 MiG-17F:
Zavod 153: 769
Zavod 126: 916

WSK: 448 Lim-5
První vzlet:
Maiden Flight:
29.09.1951 (prototyp Izdělije SF / prototype Izdeliye SF)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3950 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5340 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6286 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,63 m
Délka:
Length:
11,09 m
Výška:
Height:
3,80 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
237 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-1F
- maximální tah bez přídavného spalování: 22,5 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 33,8 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1415 l
2x 400 nebo 600 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1145 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
65 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
16600 m
Dolet:
Range:
1240 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
20201) km
Výzbroj:
Armament:
1x kanón N-37 se zásobou 40 nábojů
2x kanón NR-23, každý se zásobou 80 nábojů


2x 50kg / 100kg / 250kg puma
Uživatelské státy:
User States:
























Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Fresco-C


1) s přídavnými nádržemi


článek MiG-17 / Stíhač pro každé počasí
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17F-kod-NATO-Fresco-C-t12484#41695Verze : 0
MOD
MiG-17F severovietnamského letectva (921. stíhací letecký pluk) vzlétá na další misi.
Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] - (US DoD)

(US DoD)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17F-kod-NATO-Fresco-C-t12484#137994Verze : 0
MOD
Lim-5 trupového čísla 1023 v krakovském muzeu
Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17F-kod-NATO-Fresco-C-t12484#295625Verze : 0
MOD
MiG-17F (0872), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Letoun byl vyroben 12. října 1955. Téhož dne absolvoval i svůj premiérový let. 1. listopadu byl předán k VÚ 5957 (Spojovací uzel štábu velitelství letectva) na letišti Praha-Kbely. Od 25. listopadu 1955 do 19. února 1957 byl osobním letounem tehdejšího velitele československého letectva, genpor. Josefa Vosáhla. MiG-17F 0872 od 14. ledna 1958 sloužil u VÚ 6354 (8. stíhací letecký pluk). Od 29. září 1958 letoun operoval u VÚ 8257 v Brně (3. stíhací letecký pluk) a nakonec od 11. října 1961 létal v řadách VÚ 7349 (7. stíhací letecký pluk) v Piešťanech. 16. prosince 1966 byl letoun předán leteckému muzeu ve Kbelích. V roce 1968 byl MiG opraven v Leteckých opravnách Kbely. Za svou službu nalétal 441 hodin a 29 minut při 756 vzletech.
Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17F-kod-NATO-Fresco-C-t12484#464878Verze : 0
MOD
MiG-17F (0872), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely.
Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] - Výtoková tryska motoru a pohled na otevřené brzdící štíty

Výtoková tryska motoru a pohled na otevřené brzdící štíty
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17F-kod-NATO-Fresco-C-t12484#432237Verze : 0
MOD
Palubní zbraně letounu (společná lafetace N-37 a 2x NR-23) ve sbírkách vojenského historického muzea Bundeswehru v Drážďanech.
Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17F-kod-NATO-Fresco-C-t12484#227700Verze : 0
MOD
Militärhistorisches Museum der Bundeswehr - Flugplatz Berlin-Gatow, 2015, vlastni foto
Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-17F [kód NATO: Fresco-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-17F-kod-NATO-Fresco-C-t12484#534304Verze : 0
MOD