Albatros C.III

     
Název:
Name:
Albatros C.III Albatros C.III
Originální název:
Original Name:
Albatros C.III
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Ostdeutsche Albatros Werke, Schneidemühl /
DD.02.1918-DD.10.1918 Deutsche Flugzeugwerke GmbH, Leipzig /
DD.05.1916-DD.MM.191R Bayerische Flugzeugwerke AG, München /
DD.09.1917-DD.06.1918 Luftverkehrsgesellschaft mbH, Köslin /
DD.MM.1917-DD.10.1918 Siemens-Schuckertwerke GmbH, Norimberg /
DD.01.1918-DD.06.1918 Hanseatische Flugzeugwerke Karl Caspar AG, Hamburg /
DD.09.1917-DD.06.1918 Linke-Hofmann Werke AG, Breslau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~2300
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
851 kg 1876 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1353 kg 2983 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,691) m 38ft 4,24in 1)
Délka:
Length:
8,00 m 26ft 2,95in
Výška:
Height:
3,10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,102) m2 399.34 2) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k nebo
Benz Bz.III o výkonu 110 kW/150 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Mercedes D.III, power 158 hp, or
Benz Bz.III, power 148 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
218 kg 480 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v 0 m 87 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
22 min do 2000 m 22 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3400 m 11155 ft
Dolet:
Range:
540 km 335.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15
1x pohyblivý 7,92mm kulomet LMG 14


60 kg bomb
1x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
1x flexible 7,92 mm LMG 14 machine gun


140 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
1) část strojů dodána s rozpětím 11 m
2) 34,37 m2 u strojů s menším rozpětím
1) some machines delivered with span 36ft 1in
2) smaller wingspan: 369.96 ft2
Zdroje:
Sources:
Grosz, P. M. Albatros C.III, Windsock Datafile No.13. Albatros Productions, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-17-0.
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
http://www.airwar.ru/enc/other1/albc3.html

Albatros C.III -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#402474 Verze : 0
Albatros C. III
Albatros C.III -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#41498 Verze : 0
K tomuto typu ještě několik doplnění a jeden dobový obrázek. Do Albatrosu C-III se zpočátku také montovaly motory Benz Bz.III o výkonu 112 kW/150 PS. Při montáži těchto motorů byl letoun o něco nižší - měřil 3.07 m. Přední pevný synchronizovaný kulomet fy Spandau - LMG 08/15 7,92 mm se na první vyráběné letouny nemontoval. Otočný kulomet fy DWM- Parabellum LMG 14 - 7,92 mm obsluhovaný pozorovatelem se montoval od počátku Ještě je potřeba dodat, že max. letová doba činila až 4 hodiny
Albatros C.III -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#151853 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III neznámého sériového čísla i jednotky. Spodní plochy pravděpodobně tyrkysové, horní v kombinaci světle zelené a červenohnědé, přibližně polovina roku 1917.

Albatros C.III neznámého sériového čísla i jednotky. Spodní plochy pravděpodobně tyrkysové, horní v kombinaci světle zelené a červenohnědé, přibližně polovina roku 1917.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#414949 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III, sériové číslo a jednotka neznámé, přibližně počátek roku 1916. Spodní a boční plochy světle modré, horní šedé, jedná se však pouze o rekonstrukci takže barevné odstíny lze považovat jen za pravděpodobné.

Albatros C.III, sériové číslo a jednotka neznámé, přibližně počátek roku 1916. Spodní a boční plochy světle modré, horní šedé, jedná se však pouze o rekonstrukci takže barevné odstíny lze považovat jen za pravděpodobné.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros C.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#414951 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III, sér. č. C.722/16. Letoun sloužil roku 1916 u Kampfgeschwader IV, Staffel 20. Letoun kompletně v barvě materiálu, černobílý pruh má na pravé straně trupu barvy obráceně.

Albatros C.III, sér. č. C.722/16. Letoun sloužil roku 1916 u Kampfgeschwader IV, Staffel 20. Letoun kompletně v barvě materiálu, černobílý pruh má na pravé straně trupu barvy obráceně.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#414954 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III, sér. č. C.736/16, jednotka neznámá, rok 1916. Stroj kompletně v barvě materiálu. Černobílý marking se nacházel nejen na obou bocích trupu, ale i na jeho hřbetě.

Albatros C.III, sér. č. C.736/16, jednotka neznámá, rok 1916. Stroj kompletně v barvě materiálu. Černobílý marking se nacházel nejen na obou bocích trupu, ale i na jeho hřbetě.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#414955 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III (vyrobený v licenci u firmy Linke-Hofmann Werke AG, Breslau) sér. č. 5403/17. Stroj byl v této podobě zkoušen v Adlershofu. Byl vybaven experimentálními klapkami před chladičem. Trup bílý, nosné plochy tmavší, možná šedé, VOP měly lemování tmavší barvou a je možné, že kříže na spodních křídlech byly lemovány bílou barvou.

Albatros C.III (vyrobený v licenci u firmy Linke-Hofmann Werke AG, Breslau) sér. č. 5403/17. Stroj byl v této podobě zkoušen v Adlershofu. Byl vybaven experimentálními klapkami před chladičem. Trup bílý, nosné plochy tmavší, možná šedé, VOP měly lemování tmavší barvou a je možné, že kříže na spodních křídlech byly lemovány bílou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros C.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#415437 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III (sér. č. AK 60) tureckého letectva. Stroj u Fliegerabteilung 6 pilotoval Leutnant (poručík) Emil Meinecke (6 sestřelů), pozorovatelem byl Oberleuntant (nadporučík) Ott.  Šedý odstín kamufláže není jistý, stroj také mohl být kamuflován například hnědou barvou.

Albatros C.III (sér. č. AK 60) tureckého letectva. Stroj u Fliegerabteilung 6 pilotoval Leutnant (poručík) Emil Meinecke (6 sestřelů), pozorovatelem byl Oberleuntant (nadporučík) Ott. Šedý odstín kamufláže není jistý, stroj také mohl být kamuflován například hnědou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros C.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#415445 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III (vyrobený v licenci firmou Hansa - Hanseatische Flugzeugwerke  Karl Caspar AG, Hamburg) sér. č. 4003/17 byl v říjnu 1917 testován v Adlershofu. Trup v barvě materiálu, jeho hrany patrně olemovány šedou barvou. Nosné a ocasní plochy plochy potaženy lozengovým plátnem, jejich spodní plochy natřeny světlou modrou.

Albatros C.III (vyrobený v licenci firmou Hansa - Hanseatische Flugzeugwerke Karl Caspar AG, Hamburg) sér. č. 4003/17 byl v říjnu 1917 testován v Adlershofu. Trup v barvě materiálu, jeho hrany patrně olemovány šedou barvou. Nosné a ocasní plochy plochy potaženy lozengovým plátnem, jejich spodní plochy natřeny světlou modrou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#415449 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III (C.106/16), jednotka neznámá, rok 1916. Letoun v barvě materiálu, doplňky černobílé.

Albatros C.III (C.106/16), jednotka neznámá, rok 1916. Letoun v barvě materiálu, doplňky černobílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#415450 Verze : 0
.
Albatros C.III - Tento Albatros C.III byl během bojů na východní frontě ukořistěn Rusy a zřejmě opět nasazen na frontu carským letectvem. Z fotografií je patrné, že letoun byl vyzbrojen kulometem (pravděpodobně značky Colt) neseným nad horní nosnou plochou (zde nekresleno). Stroj v barvě materiálu, carské výsostné znaky byly též na VOP.

Tento Albatros C.III byl během bojů na východní frontě ukořistěn Rusy a zřejmě opět nasazen na frontu carským letectvem. Z fotografií je patrné, že letoun byl vyzbrojen kulometem (pravděpodobně značky Colt) neseným nad horní nosnou plochou (zde nekresleno). Stroj v barvě materiálu, carské výsostné znaky byly též na VOP.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#415452 Verze : 0
.
Albatros C.III - Albatros C.III, jenž byl po 1. sv. válce používán vojenským letectvem Lotyšska. Plátno na křídlech bylo buď hodně zašlé, nebo byla křídla opatřena nějakým kamuflážním nátěrem. Ocasní plochy mohly být nově potaženy, popř. natřeny světlou barvou.

Albatros C.III, jenž byl po 1. sv. válce používán vojenským letectvem Lotyšska. Plátno na křídlech bylo buď hodně zašlé, nebo byla křídla opatřena nějakým kamuflážním nátěrem. Ocasní plochy mohly být nově potaženy, popř. natřeny světlou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-C-III-t12459#415454 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více