Název: Name: | Albatros D.Va | |
Originální název: Original Name: | Albatros D.Va | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin / DD.MM.1917-DD.MM.1918 Ostdeutsche Albatros Werke, Schneidemühl / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1662: 1062 Albatros 600 OAW | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 717 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 937 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,05 m | |
Délka: Length: | 8,33 m | |
Výška: Height: | 2,70 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,5 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.IIIa o výkonu 118 kW/160 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 188 km/h v 1000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6250 m | |
Dolet: Range: | 350 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Rimell, R. I. Albatros Fighters, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 1991. ISBN 0-948414-35-9. Gray, Peter L. The Albatros D.V, Profile No.9. Profile Publications, Leatherhead 1965. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-Va-t12457#402347Verze : 0
Aubi
MOD
Na konci prvej svet. vojny naháňalo meno Albatros strach mnohým spojeneckým letcom.
Albatrosy D.V. boli nebezpečnými protivníkmi a mnoho týchto lietadiel pilotovali najlepší nemecký stíhači.Achilovou pätou D.V. však bolo slabé spodné krídlo-konštrukčná vada,ktorú sa nikdy nepodarilo celkom napraviť.Odpovedou na rastúcu prevahu spojeneckých lietadiel mal byť podstatne vylepšený Albatros D.Va ktorý až do novembra/listopadu 1918 slúžil na fronte v stovkách kusov.
"Červený barón" Manfred von Richthofen bol vo svojom lietadle D.V dna 6 júla/července 1917 pri leteckom súboji zasiahnutí do hlavy, zranenie však prežil.
Albatrosov D.V bolo postavených 900 kusov, typu D.Va bolo objednaných 1 612 kusov.
K dosiahnutiu výšky 3 000 m potreboval D.Va okolo 17 min.
V apríli/dubnu 1918 tvorili Albatrosy D.V a D.Va 54,3 % všetkých nemeckých stíhacích lietadiel schopných nasadenia.
D.Va bol posledným zo série Albatrosov v prvej svet. vojne.
Albatrosy Jasta 21 zostrelili v septembri/záři 1917 celkom 41 francúzkych lietadiel.
Hermann Göring neskorší vrchný velitel Luftwaffe, lietal ako velitel Jasta 27 tiež na Albatrose D.V.
Albatrosy D.V. boli nebezpečnými protivníkmi a mnoho týchto lietadiel pilotovali najlepší nemecký stíhači.Achilovou pätou D.V. však bolo slabé spodné krídlo-konštrukčná vada,ktorú sa nikdy nepodarilo celkom napraviť.Odpovedou na rastúcu prevahu spojeneckých lietadiel mal byť podstatne vylepšený Albatros D.Va ktorý až do novembra/listopadu 1918 slúžil na fronte v stovkách kusov.
"Červený barón" Manfred von Richthofen bol vo svojom lietadle D.V dna 6 júla/července 1917 pri leteckom súboji zasiahnutí do hlavy, zranenie však prežil.
Albatrosov D.V bolo postavených 900 kusov, typu D.Va bolo objednaných 1 612 kusov.
K dosiahnutiu výšky 3 000 m potreboval D.Va okolo 17 min.
V apríli/dubnu 1918 tvorili Albatrosy D.V a D.Va 54,3 % všetkých nemeckých stíhacích lietadiel schopných nasadenia.
D.Va bol posledným zo série Albatrosov v prvej svet. vojne.
Albatrosy Jasta 21 zostrelili v septembri/záři 1917 celkom 41 francúzkych lietadiel.
Hermann Göring neskorší vrchný velitel Luftwaffe, lietal ako velitel Jasta 27 tiež na Albatrose D.V.
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-Va-t12457#41490Verze : 0
Reklama
Albatros D.Va
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-Va-t12457#41491Verze : 0
A nákres
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-Va-t12457#41493Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.