Curtiss PN-1

     
Název:
Name:
Curtiss PN-1 Curtiss PN-1
Originální název:
Original Name:
Curtiss PN-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1921
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
740 kg 1631 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1048 kg 2311 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1263 kg 2785 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.4 m 30ft 10in
Délka:
Length:
7.16 m 23ft 6in
Výška:
Height:
3.12 m 10ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
27.87 m2 300 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Liberty 6 o výkonu 164 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Liberty 6, power 220 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l 50 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
173.8 km/h v ? m 108 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.5 min do 1981 m 5.5 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7285 m 23900 ft
Dolet:
Range:
410.4 km 255 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning M1919 2x .30 Browning M1919 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_pn-1.php
www.americancombatplanes.com

Curtiss PN-1 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-PN-1-t124368#423647 Verze : 0
Jeden z prvních stíhacích typů postavených Curtissem, a opět jeden z typů Curtissem nenavržených (podobně jako Orenco D, které ale továrně přineslo podstatně víc peněz). PN-1 vznikl v technickém oddělení armádního letectva (Engineering Division) a představoval jediného zástupce v roce 1919 vytvořené kategorie nočního stíhacího letounu PN (po boku "hlavních" stíhacích kategorií - stíhače s vodou chlazeným motorem PW a stíhače s vzduchem chlazeným motorem PA). Stavba byla objednána 23.února 1920. Jak je vidno na křídlech, byl silně ovlivněn konstrukcí Fokkeru D.VII. Poháněn byl řadovým šestiválcem Liberty, přímým předchůdcem mnohem úspěšnějšího dvanáctiválce Liberty 12A. První stroj byl dokončen se samonosnými křídly, ale neúspěšné statické testy na McCook Field v prosinci 1920 vedly k jejich doplnění na druhý stroj. Vzhledem k dobovým možnostem vybavení pro noční stíhání patrně znamenalo jen na výfuk protažený až za pilotní kabinu a osvícení palubních přístrojů. K usnadnění provozu na malých zatemněných letištích měla pomoci také samotný konstrukce křídel s malým plošným zatížením.


Druhý stroj byl pravděpodobně předán armádnímu letectvu v srpnu 1921, kdy snad také podstoupil letové zkoušky. Ohledně PN-1 ovšem panuje řada nejasností, různí autoři se liší v tom, zda byly objednány tři stroje nebo pouze dva (uváděné serialy jsou 63276, 63277, a snad 63278 nebo 63275, fotograficky je doložen pouze první z nich), respektive jestli byly dokončeny dva nebo pouze jeden, který nebyl zalétán, ale vzhledem k tomu, že 63276 měl být vyřazen z majetku letectva až v lednu 1926 je pravděpodobné dokončení dvou strojů, jak již bylo zmíněno nahoře.


V každém případě PN-1 nebyla úspěšná konstrukce, testovaný stroj měl stěží dosahovat rychlostí v té době již běžných pro bombardéry, které měl stíhat, a v prosinci 1921 byly další práce na PN-1 ukončeny. Nevznikl ani žádný další stroj této kategorie - pro to ostatně nebyl ani důvod, když v podstatě stejného výsledku šlo v této době dosáhnout malými úpravami na standardních stíhacích strojích.
Curtiss PN-1 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-PN-1-t124368#423654 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více