Název: Name: | Kawasaki Ki 174 | Kawasaki Ki 174 |
Originální název: Original Name: | キ174试作轻爆击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR Only project | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,470 m | 57ft 3,79in |
Délka: Length: | 12,750 m | 41ft 10in |
Výška: Height: | 3,800 m | 12ft 5,61in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | 430.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-115 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 843 kW, výkon 798 kW v h= 2 000 m a 708,5 kW v h= 5 600 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm. | Nakajima Ha-115 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines, rated at 1,130 hp for take-off and 1,070 hp at 6,561 ft and 950 ft at 18,375 ft, driving a three-blade constant-speed propellers of the diameter 9ft 6,2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 800 kg trhaviny v trupu. | 1,764lb explosive charge internally. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Kawasaki Ki-174 byl sebevražedným letounem, který nepřekročil stádium projektu. Vývoj probíhal s největší pravděpodobností v armádním leteckém arzenálu v Tačikawě, kde probíhala úprava lehkých bombardérů Ki-48-II na sebevražedné letouny Ki-48-II KAI a právě tento letoun byl základem pro vývoj jednomístného typu Ki-174. Žádný letoun nebyl dokončen. | The Kawasaki Ki-174 is an mysterious version of the Ki-48 twin-engine light bomber, probably designed as a single-seat suicide aircraft. He is known to have been a single-seat special attack aircraft, and was probably similar to the Ki-48-II Kai, but with an increased payload. The development was probably conducted in Army Air Arsenal at Tachikawa. No Ki-174s are known to have been built. |
Zdroje: Sources: | Richard M. Buschel, Aircam aviatio series No.32, Kawasaki K.48I/II SOKEI in Japanese Army Air Force-CNAF& IPSSF Service, Osprey Publishing Limited, England, 1972, ISBN 85045-133-7 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo rok – 1960 Maru Mechanic; Kawasaki Ki-48 http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki48.html www.historyofwar.org archiv autora |