Název: Name: | Boeing XF7B-1 | |
Originální název: Original Name: | Boeing XF7B-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.09.1933 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1262 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1657 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.73 m | |
Délka: Length: | 8.41 m | |
Výška: Height: | 2.26 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19.79 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney SR-1340-30 Wasp o výkonu 410 kW dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 424 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 375 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8900 m | |
Dolet: Range: | 579.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1207 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet Browning M2 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916, Putnam Aeronautical Books, London 1989. ISBN 0-85177-804-6. Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4. Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s. Aero Publishers, Fallbrook 1977. ISBN 0-8168-9254-7. http://www.airwar.ru/enc/fww1/f7b.html |
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing XF7B-1 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 1803 |
Sériové / evidenční číslo | 9378 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1933 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Podoba z počátku firemních testů, s původním krytem motoru a kabinou. Brzy po zahájení testů byly odstraněny také aerodynamické přechody za podvozkovými šachtami.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Boeing XF7B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pozdější podoba.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-XF7B-1-t123750#421374Verze : 0
Aubi
MOD
6. prosince 1932 vypsalo námořnictvo specifikace na nový palubní stíhací letoun, pro které firma Boeing navrhla svůj Model 273. Byl vybrán ze čtyř návrhů a 20. března 1933 byla podepsána smlouva s námořnictvem. Byl výjimečný pro Boeing i námořnictvo hned ze několika důvodů - byl to první Boeing od počátku se stavitelnou vrtulí, první Boeing vybavený klapkami, a první dolnoplošník se samonosným křídlem, uzavřenou kabonou a zatahovatelným podvozkem nabídnutý námořnictvu. Model 273, který dostal označení XF7B-1, představoval z velké části modernizaci armádního P-26 velice podobnou Modelu 264 stavěnému pro armádní letectvo, který byl ale poněkud menší. Během továrních zkušebních letů bylo rozhodnuto nahradit původní kapotáž motoru ve stylu P-26 novým širokým prstencem NACA a kvůli lepšímu chlazení byl odstraněn také čelní kryt. Zmizely také aerodynamické přechody, nacházející se za koly podvozku a které nakonec způsobovaly větší odpor než samotná z křídla vyčnívající kola. Když byl skoro po dvou měsících vyslán na zkušební letiště námořnictva v Anacostii, zastavil se nejprve v Hartfordu, kde byl firmou Pratt & Whitney upraven motor. 11. listopadu 1933 byl XF7B-1 dopraven do Anacostie, kde o několik dní nato začaly testy. Nový Boeing předvedl uspokojivé výkony co se týče rychlosti a dostupu, stejně jako očekávanou horší rychlost stoupání proti předchozím dvouplošným typům. Problém ale představovala vysoká přistávací rychlost, kolem 125 km/h, omezený výhled z úzké uzavřené kabiny a pomalejší reakce ovládání.
V dubnu 1934 byl XF7B-1 vrácen do továrny, kde podstoupil námořnictvem požadované úpravy - Po vzoru P-26, který sdílel stejný problém s vysokou přistávací rychlostí, dostal odštěpnou klapku podél odtokové hrany centroplánu, která dokázala snížit přistávací rychlost až na 106 km/h. Původní uzavřená kabina byla také nahrazena klasickým otevřeným kokpitem. To vyřešilo část problémů, které námořnictvo s XF7B-1 mělo, stále ale kritizovalo obratnost a to, že ke startu potřeboval v průměru 109 metrů.
V březnu 1935 byl podroben standardnímu testu, kdy měl pilot v 6100 metrech přejít do střemhlavého letu na plný plyn, kolem 2400 metrů pak stroj zvednout, přičemž se očekávalo přetížení 9 G, které mělo ověřit případné strukturální vady. Během sestupu ale prasklo čelní sklo a střepy pořezaly pilota v obličeji a on propásl správný okamžik. Když konečně začal stroj vybírat, dosáhl již rychlosti 667,9 km/h a následného přetížení 12,1 G. Stále plně ovladatelný stroj pak bezpečně přistál. přestože škody způsobené přetížením byly opravitelné, letectvo se vzhledem k potřebě dalšího vývoje, než bude XF7B-1 vhodný pro sériovou výrobu, rozhodlo raději program ukončit a zůstat zatím u dvouplošných typů, a stroj byl místo opravy sešrotován.
Podoba z prvních testů v Anacostii, s novým krytem motoru, ale stále s úzkou uzavřenou kabinou.
Konečná podoba.
V dubnu 1934 byl XF7B-1 vrácen do továrny, kde podstoupil námořnictvem požadované úpravy - Po vzoru P-26, který sdílel stejný problém s vysokou přistávací rychlostí, dostal odštěpnou klapku podél odtokové hrany centroplánu, která dokázala snížit přistávací rychlost až na 106 km/h. Původní uzavřená kabina byla také nahrazena klasickým otevřeným kokpitem. To vyřešilo část problémů, které námořnictvo s XF7B-1 mělo, stále ale kritizovalo obratnost a to, že ke startu potřeboval v průměru 109 metrů.
V březnu 1935 byl podroben standardnímu testu, kdy měl pilot v 6100 metrech přejít do střemhlavého letu na plný plyn, kolem 2400 metrů pak stroj zvednout, přičemž se očekávalo přetížení 9 G, které mělo ověřit případné strukturální vady. Během sestupu ale prasklo čelní sklo a střepy pořezaly pilota v obličeji a on propásl správný okamžik. Když konečně začal stroj vybírat, dosáhl již rychlosti 667,9 km/h a následného přetížení 12,1 G. Stále plně ovladatelný stroj pak bezpečně přistál. přestože škody způsobené přetížením byly opravitelné, letectvo se vzhledem k potřebě dalšího vývoje, než bude XF7B-1 vhodný pro sériovou výrobu, rozhodlo raději program ukončit a zůstat zatím u dvouplošných typů, a stroj byl místo opravy sešrotován.
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing XF7B-1 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 1803 |
Sériové / evidenční číslo | 9378 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Podoba z prvních testů v Anacostii, s novým krytem motoru, ale stále s úzkou uzavřenou kabinou.
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing XF7B-1 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 1803 |
Sériové / evidenční číslo | 9378 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing XF7B-1 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 1803 |
Sériové / evidenční číslo | 9378 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Konečná podoba.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-XF7B-1-t123750#421397Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.