Název: Name: | Grumman F2F-1 | |
Originální název: Original Name: | Grumman F2F-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.01.1935-DD.MM.1935 Grumman Aircraft Engineering Corp., Farmingdale, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 54 (9623/9676, 9997) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.10.1933 XF2F-1 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1221 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1745 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.69 m | |
Délka: Length: | 6.53 m | |
Výška: Height: | 2.77 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.37 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1535-72 o výkonu 522 kW dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 416 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 371.8 km/h v 2286 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10.4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8260 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1585.2 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Browning ráže 7,62 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Dann, Richard S. Grumman Biplane Fighters in Action, No.150. Squadron/Signal Productions, Carrollton 1996. ISBN 0-89747-353-1. Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0. Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9. Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7. |
Období | - |
Výrobce | Grumman |
Typ letounu | Grumman F2F-1 |
Kamufláž | - |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 9652 |
Taktické označení / imatrikulace | 2-F-6 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací peruť 2B [1933-1937] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F2F-1-t12361#487885Verze : 0
Aubi
MOD
Grumman F2F-1
Po zavedení výroby dvoumístného stíhače Grumman FF-1 byly jeho výkony natolik zajímavé, že firma začala pracovat na jednomístném stíhači, který z FF-1 vycházel. V červnu 1932 byl americkému námořnictvu předán projekt stroje Grumman G-8 a 2. listopadu byl objednán prototyp, kterému bylo přiděleno označení XF2F-1. Trup byl poloskořepinový, kovový, křídla byla kovová s plátěným potahem. Podvozek byl zatahovací, do trupu, který byl kvůli tomu dost bachratý. Na křídla bylo možné přidělat závěsníky pro dvě 53kg bomby. Prototyp poprvé vzlétl 18. října 1933. Při testech dosáhl maximální rychlosti 369 km/h ve výšce 2560 m a počáteční rychlost stoupání 939 m za minutu, ovšem krátký trup způsoboval směrovou nestabilitu. Proto bylo horní křídlo prodlouženo o 15 cm, zvětšen překryt kabiny a původní kryt motoru NACA byl vyměměn za těsnější. Po těchto úpravách byl 17 března 1934 znova zalétnut. Námořnictvo potom objednalo 54 sériových strojů. F2F-1, první byly dodány 28. ledna 1935. V březnu 1935 už ale byl zalétán i vylepšený typ XF3F-1 s lépe tvarovaným trupem. Oba stroje sloužily souběžně, poslední F2F-1 byly vyřazeny až v listopadu 1943.
Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/f2f.html
http://www.aviastar.org/air/usa/grumman_f2f.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_F2F
Po zavedení výroby dvoumístného stíhače Grumman FF-1 byly jeho výkony natolik zajímavé, že firma začala pracovat na jednomístném stíhači, který z FF-1 vycházel. V červnu 1932 byl americkému námořnictvu předán projekt stroje Grumman G-8 a 2. listopadu byl objednán prototyp, kterému bylo přiděleno označení XF2F-1. Trup byl poloskořepinový, kovový, křídla byla kovová s plátěným potahem. Podvozek byl zatahovací, do trupu, který byl kvůli tomu dost bachratý. Na křídla bylo možné přidělat závěsníky pro dvě 53kg bomby. Prototyp poprvé vzlétl 18. října 1933. Při testech dosáhl maximální rychlosti 369 km/h ve výšce 2560 m a počáteční rychlost stoupání 939 m za minutu, ovšem krátký trup způsoboval směrovou nestabilitu. Proto bylo horní křídlo prodlouženo o 15 cm, zvětšen překryt kabiny a původní kryt motoru NACA byl vyměměn za těsnější. Po těchto úpravách byl 17 března 1934 znova zalétnut. Námořnictvo potom objednalo 54 sériových strojů. F2F-1, první byly dodány 28. ledna 1935. V březnu 1935 už ale byl zalétán i vylepšený typ XF3F-1 s lépe tvarovaným trupem. Oba stroje sloužily souběžně, poslední F2F-1 byly vyřazeny až v listopadu 1943.
Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/f2f.html
http://www.aviastar.org/air/usa/grumman_f2f.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_F2F
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F2F-1-t12361#252647Verze : 0
Aubi
MOD
Zdroj : http://www.aviastar.org/air/usa/a_grumman.html
Trojpohledový náčrtek Grumman F2F
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trojpohledový náčrtek Grumman F2F
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F2F-1-t12361#252853Verze : 0
Lietajúci sud.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F2F-1-t12361#40954Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.