Základní data:
Marking:
Historie letounu:
Dodán 18. ledna 1963, první uživatel 11 PLM, další uživatelé 40 PLM od 20.08.1964 a následně až do posledního letu 24.08.1973, který vykonal por. pil. Jan Turowski náležel 2 PLM, při tomto letu došlo k nehodě, stroj byl zničen.
Průběh nehody:
Při nácviku leteckého boje, došlo k tomu, že pilot vlétnul za vedoucí letoun (cíl), přičemž došlo k nasání výstupních splodin, které měly za následek vysazení motoru.
Zdroj:
Yefim Gordon, Keith Dexter, Dmitriy Komissarov : Mikoyan Mig-21, Famous russian aircraf. Hinckley, England, 2008.
lotnictwo.net.pl
Typ letounu: | MiG-21F-13 |
Sériové číslo: | 740813 |
Trupové označení: | 813 |
Datum dodání: | (16.9.) 18.01.1963 |
Období služby: | 18.1.1963-24.08.1973 |
Určení: | Stíhací letoun |
Motor: | Tumanskij R-11F-300 |
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: | - |
Marking:
Horní plochy: | Barva kovu lakovaného bezbarvým lakem, dielektrické kryty - (1963) Stříbrná barva, dielektrické kryty - (?) |
Spodní plochy: | Barva kovu lakovaného bezbarvým lakem, dielektrické kryty - Stříbrná barva, dielektrické kryty - (?) |
Výsostné znaky letounu na bocích trupu: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Výsostné znaky letounu na svislé ocacní ploše: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Speciální označení na trupu: | - |
Speciální označení na horní straně křídla: | - |
Speciální označení na spodní straně křídla: | - |
Výroční a příležitostné zbarvení: | - |
Historie letounu:
Dodán 18. ledna 1963, první uživatel 11 PLM, další uživatelé 40 PLM od 20.08.1964 a následně až do posledního letu 24.08.1973, který vykonal por. pil. Jan Turowski náležel 2 PLM, při tomto letu došlo k nehodě, stroj byl zničen.
Průběh nehody:
Při nácviku leteckého boje, došlo k tomu, že pilot vlétnul za vedoucí letoun (cíl), přičemž došlo k nasání výstupních splodin, které měly za následek vysazení motoru.
Zdroj:
Yefim Gordon, Keith Dexter, Dmitriy Komissarov : Mikoyan Mig-21, Famous russian aircraf. Hinckley, England, 2008.
lotnictwo.net.pl