Základní data:
Marking:
Historie letounu:
Dodán 14. ledna 1963, první uživatel 1 PLM, katastrofa 13. října 1965, při které zahynul kpt. pil. Eugeniusz Bronislaw Machnicki.
Průběh katastrofy:
Při nočním cvičném letu o 20:19, ohlásil pilot, krátce po vzletu, že se rozsvítila kontrolka signalizující, že hydraulika nepracuje správně, od řídícího letu dostal pokyn k nastoupání do 3000 m. Po otevření podvozku pilot nahlásil, že se snižuje rychlost letu a že se bude katapultovat. Tak i učinil, avšak při značně malé výšce letu - pouze okolo 50 m. Nestačil se oddělit od sedačky a spadnul na zem, coź spůsobilo jeho smrt. Ke katastrofě došlo v místě Palczyska, 7,5 km od letiště v Leczycích. Příčinou havárie byla závada motoru v době startu letounu.
Zdroj:
Józef Zieliński (red.) : Polskie lotnictwo wojskowe 1945-2010, Rozwój : Organizacja : Katastrofy lotnicze. Warszawa, Polsko, 2011.
Yefim Gordon, Keith Dexter, Dmitriy Komissarov : Mikoyan Mig-21, Famous russian aircraf. Hinckley, England, 2008.
Typ letounu: | MiG-21F-13 |
Sériové číslo: | 740804 |
Trupové označení: | 804 |
Datum dodání: | 14.1.1963 |
Období služby: | 14.1.1963-13.10.1965 |
Určení: | Stíhací letoun |
Motor: | Tumanskij R-11F-300 |
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: | - |
Marking:
Horní plochy: | Barva kovu lakovaného bezbarvým lakem, dielektrické kryty - (1963) Stříbrná barva, dielektrické kryty - (?) |
Spodní plochy: | Barva kovu lakovaného bezbarvým lakem, dielektrické kryty - Stříbrná barva, dielektrické kryty - (?) |
Výsostné znaky letounu na bocích trupu: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Výsostné znaky letounu na svislé ocacní ploše: | Standartní šachovnicový dvoubarevný polský výsostný znak (1963) |
Speciální označení na trupu: | - |
Speciální označení na horní straně křídla: | - |
Speciální označení na spodní straně křídla: | - |
Výroční a příležitostné zbarvení: | - |
Historie letounu:
Dodán 14. ledna 1963, první uživatel 1 PLM, katastrofa 13. října 1965, při které zahynul kpt. pil. Eugeniusz Bronislaw Machnicki.
Průběh katastrofy:
Při nočním cvičném letu o 20:19, ohlásil pilot, krátce po vzletu, že se rozsvítila kontrolka signalizující, že hydraulika nepracuje správně, od řídícího letu dostal pokyn k nastoupání do 3000 m. Po otevření podvozku pilot nahlásil, že se snižuje rychlost letu a že se bude katapultovat. Tak i učinil, avšak při značně malé výšce letu - pouze okolo 50 m. Nestačil se oddělit od sedačky a spadnul na zem, coź spůsobilo jeho smrt. Ke katastrofě došlo v místě Palczyska, 7,5 km od letiště v Leczycích. Příčinou havárie byla závada motoru v době startu letounu.
Zdroj:
Józef Zieliński (red.) : Polskie lotnictwo wojskowe 1945-2010, Rozwój : Organizacja : Katastrofy lotnicze. Warszawa, Polsko, 2011.
Yefim Gordon, Keith Dexter, Dmitriy Komissarov : Mikoyan Mig-21, Famous russian aircraf. Hinckley, England, 2008.