Název: Name: | SCS-51 | |
Originální název: Original Name: | SCS-51 Instrument Landing System | |
Kategorie: Category: | - | |
Výrobce: Producer: | USA - | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | - | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Složení systému: Composition of System: | 1) Kursový radiomaják AN/MRN-1 2. Sestupový radiomaják AN/CRN-2 3. Polohové návěstní radiomajáky: 3.a) Vnější polohové návěstidlo AN/MRN-3 3.b) Střední polohové návěstidlo AN/MRN-3 3.c) Vnitřní polohové návěstidlo AN/MRN-3 | |
Uživatelské státy: User States: | USA, ?, Československo | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org Vlastní archiv |
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418304Verze : 0
Americký přistávací systém Signal Corps System 51 (SCS-51) tvořily:
1) kursový radiomaják-vysílač ([b]Localizer – LOC,[/b] kmitočet 108–112 MHz),
1.a) AN/MRN-1 (ve skříňovém automobilu K-53)
nebo
1.b) AN/CRN-10 (na přívěsu V-6)
2) sestupový radiomaják-vysílač ([b]Glide Path – GP,[/b] kmitočet 328–336 MHz)
2.a) AN/CRN-2
3) polohová návěstidla ([b]Marker – MKR,[/b] kmitočet 75 MHz)
3.a) AN/MRN-3
Tento systém byl americkou armádou instalován na letiště Praha-Ruzyně VPD 22 pro potřeby spojenců již v závěrečných dnech války. Sloužil pro zabezpečení přistání těžkých dopravních letounů (mj. "Liberátorů" naší 311. sq.)s repatrianty a dopravou materiálu našich zahraničních jednotek ze Západu.
(V r. 1949 jej ICAO doporučila jako mezinárodní standardizovaný přistávací systém ILS (Instrument Landing System).
Počátkem padesátých let byl systém z politických důvodů z Ruzyně odstraněn...
Zdroj: http://www.rlp.cz
1) kursový radiomaják-vysílač ([b]Localizer – LOC,[/b] kmitočet 108–112 MHz),
1.a) AN/MRN-1 (ve skříňovém automobilu K-53)
nebo
1.b) AN/CRN-10 (na přívěsu V-6)
2) sestupový radiomaják-vysílač ([b]Glide Path – GP,[/b] kmitočet 328–336 MHz)
2.a) AN/CRN-2
3) polohová návěstidla ([b]Marker – MKR,[/b] kmitočet 75 MHz)
3.a) AN/MRN-3
Tento systém byl americkou armádou instalován na letiště Praha-Ruzyně VPD 22 pro potřeby spojenců již v závěrečných dnech války. Sloužil pro zabezpečení přistání těžkých dopravních letounů (mj. "Liberátorů" naší 311. sq.)s repatrianty a dopravou materiálu našich zahraničních jednotek ze Západu.
(V r. 1949 jej ICAO doporučila jako mezinárodní standardizovaný přistávací systém ILS (Instrument Landing System).
Počátkem padesátých let byl systém z politických důvodů z Ruzyně odstraněn...
Zdroj: http://www.rlp.cz
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418305Verze : 1
Reklama
Kurzový radiomaják - Localizer AN/MRN-1
v mobilní verzi je namontován ve skříňovém automobiluK-53 GMC CCKW 353 (6x6).
Hlavní části soupravy:
BC-915 Ovládací pult
BC-751 vysílač radiomajáku
BC-752 Modulátor
BC-753 pevný měřič kurzu (kompas)
BC-754 přenosný měřič kurzu (kompas)
BC-755 měřič intenzity radiového pole
BC-777 výstražný indikator (alarm)
RC-109 anténa (5 směrových smyček s plošinou)
SCR-610 radiostanice (BC-659: 27-38,9 MHz)
PE-141 elektrocentrála (115 V/60Hz)
Shodné přístrojové složení má stacionární kursový radiomaják AN/CRN-3 s tím, že přístroje jsou umístěny v přístřešku (případně stanu) a anténní prvky jsou umístěny na "mostě", tvořeném kovovou nebo dřevěnou konstrukcí.
Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/AN/MRN-1
Zdroj: http://en.wikipedia.org
AN/MRN-1 stacionární
http://www.ieeeghn.org
v mobilní verzi je namontován ve skříňovém automobiluK-53 GMC CCKW 353 (6x6).
Hlavní části soupravy:
BC-915 Ovládací pult
BC-751 vysílač radiomajáku
BC-752 Modulátor
BC-753 pevný měřič kurzu (kompas)
BC-754 přenosný měřič kurzu (kompas)
BC-755 měřič intenzity radiového pole
BC-777 výstražný indikator (alarm)
RC-109 anténa (5 směrových smyček s plošinou)
SCR-610 radiostanice (BC-659: 27-38,9 MHz)
PE-141 elektrocentrála (115 V/60Hz)
Shodné přístrojové složení má stacionární kursový radiomaják AN/CRN-3 s tím, že přístroje jsou umístěny v přístřešku (případně stanu) a anténní prvky jsou umístěny na "mostě", tvořeném kovovou nebo dřevěnou konstrukcí.
Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/AN/MRN-1
Období | - |
Typ stroje | USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: http://en.wikipedia.org
Období | - |
Typ stroje | USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
AN/MRN-1 stacionární
http://www.ieeeghn.org
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418342Verze : 4
Sestupový radiomaják - Glide Path AN/CRN-2
V mobilní verzi je namontován do skříňového přívěsu V-1 ( nebo na podvozku C-1/CRN-2).
Celková hmotnost 900 kg / (1800 lb)
Složení:
1. Podvozek C-1/CRN-2 (hmotnost 516 kg / (1032 lb)
2. Vysílač T-3/CRN-2 (hmotnost 113,5 kg / (227 lb)
3. Antení systém AS-2/CRN-2
3.a) skládací trubkový stožár
3.b) Výstražné osvětlení (petrolejové!)
4. Napájecí blok PP-29 ARN-2 (hmotnost 127 kg / (254 lb)
5. Elektrocentrála PU-1/CRN-2 (hmotnost 113 kg / (226 lb)
6. 2x Akumulátor BA-57 (hmotnost 41 kg / (82 lb)
7. Rotační měnič PE-120 (hmotnost 12,5 kg / (25 lb)
8. 2x Vibrační měnič VB-12
9. 2x Vibrační měnič VB-13
10. Komunikační radiostanice BC-659 /SCR-610 (hmotnost 12,5kg / (25 lb)
10.a) Prutová anténa AN-29
11. Sluchátka s mikrofonem TS-13
12) Bedna na příslušenství a ND (hmotnost 38,5 kg / (77 lb)
Zdroje: www.scribd.com
http://en.wikipedia.org/wiki/AN/CRN-2
(Foto: www.scribd.com)
V mobilní verzi je namontován do skříňového přívěsu V-1 ( nebo na podvozku C-1/CRN-2).
Celková hmotnost 900 kg / (1800 lb)
Složení:
1. Podvozek C-1/CRN-2 (hmotnost 516 kg / (1032 lb)
2. Vysílač T-3/CRN-2 (hmotnost 113,5 kg / (227 lb)
3. Antení systém AS-2/CRN-2
3.a) skládací trubkový stožár
3.b) Výstražné osvětlení (petrolejové!)
4. Napájecí blok PP-29 ARN-2 (hmotnost 127 kg / (254 lb)
5. Elektrocentrála PU-1/CRN-2 (hmotnost 113 kg / (226 lb)
6. 2x Akumulátor BA-57 (hmotnost 41 kg / (82 lb)
7. Rotační měnič PE-120 (hmotnost 12,5 kg / (25 lb)
8. 2x Vibrační měnič VB-12
9. 2x Vibrační měnič VB-13
10. Komunikační radiostanice BC-659 /SCR-610 (hmotnost 12,5kg / (25 lb)
10.a) Prutová anténa AN-29
11. Sluchátka s mikrofonem TS-13
12) Bedna na příslušenství a ND (hmotnost 38,5 kg / (77 lb)
Zdroje: www.scribd.com
http://en.wikipedia.org/wiki/AN/CRN-2
Období | - |
Typ stroje | USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Foto: www.scribd.com)
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418343Verze : 1
Mobilní polohový radiomaják - Marker AN/MRN-3
byl namontován v automobilu Jeep-Willys MB
Tvořily jej:
- vysílač radiomajáku RC-115 (BC-902-B; 75 MHz)s anténou (dipol)
- MěničPE-88 (nebo) PE-214
- Radiostanice
BC-659 / SCR-610
Zdroje: www.scribd.com
http://en.wikipedia.org/wiki/AN/MRN-3
http://en.wikipedia.org
http://en.wikipedia.org
byl namontován v automobilu Jeep-Willys MB
Tvořily jej:
- vysílač radiomajáku RC-115 (BC-902-B; 75 MHz)s anténou (dipol)
- MěničPE-88 (nebo) PE-214
- Radiostanice
BC-659 / SCR-610
Zdroje: www.scribd.com
http://en.wikipedia.org/wiki/AN/MRN-3
Období | - |
Typ stroje | USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://en.wikipedia.org
Období | - |
Typ stroje | USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418347Verze : 0
Reklama
Polohové/návěstní radiomajáky=Markery
slouží k signalizaci místa/bodu - v navigaci letounů zejména v systémech přiblížení na přistání za nepříznivých podmínek.
(V některých systémech mohou být také umístěné spolu s nesměrovým radiovým majákem - Non-Directional-Beacon, NDB)
Základním prvkem je svisle směrovaný vysílaný radiový signál na kmitočtu 75 MHz (4 m) - zjednodušeně ve tvaru kužele s tím, že je "zploštěň".
Anténu tvoří dipol s reflektorem nebo svisle směrovaná anténa Yagi.
V systému ILS bývají standardně 3, rozmístěné v příletovém pásmu v ose VPD a před jejím prahem ve vzdálenostech:
- Vnější marker = Outer Marker "O" Modulační kmitočet 400 Hz - vysílá 2 čárky/sec;
7200 m (6 - 11 km) / (4 - 7 NM) před prahem
- Střední marker = Middle Marker "M" Modulační kmitočet 1 300 Hz - vysílá 1 tečku a 1 čárku/sec
1000 m/(0.5 - 0.8 NM) před prahem
- Vnitřní marker = Inner Marker "I" Modulační kmitočet 3 000 Hz - vysílá 6 teček/sec;
do 100 m před prahem
Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Marker_beacon
Schema radiomajáků sestupu a kurzu
http://en.wikipedia.org
slouží k signalizaci místa/bodu - v navigaci letounů zejména v systémech přiblížení na přistání za nepříznivých podmínek.
(V některých systémech mohou být také umístěné spolu s nesměrovým radiovým majákem - Non-Directional-Beacon, NDB)
Základním prvkem je svisle směrovaný vysílaný radiový signál na kmitočtu 75 MHz (4 m) - zjednodušeně ve tvaru kužele s tím, že je "zploštěň".
Anténu tvoří dipol s reflektorem nebo svisle směrovaná anténa Yagi.
V systému ILS bývají standardně 3, rozmístěné v příletovém pásmu v ose VPD a před jejím prahem ve vzdálenostech:
- Vnější marker = Outer Marker "O" Modulační kmitočet 400 Hz - vysílá 2 čárky/sec;
7200 m (6 - 11 km) / (4 - 7 NM) před prahem
- Střední marker = Middle Marker "M" Modulační kmitočet 1 300 Hz - vysílá 1 tečku a 1 čárku/sec
1000 m/(0.5 - 0.8 NM) před prahem
- Vnitřní marker = Inner Marker "I" Modulační kmitočet 3 000 Hz - vysílá 6 teček/sec;
do 100 m před prahem
Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Marker_beacon
Období | - |
Typ stroje | USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Schema radiomajáků sestupu a kurzu
http://en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418362Verze : 2
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.