Boeing FB-4

Boeing FB-6
     
Název:
Name:
Boeing FB-4 Boeing FB-4
Originální název:
Original Name:
Boeing FB-4
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (A6896)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
878 kg 1936 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1278 kg 2817 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
6.96 m 22ft 10in
Výška:
Height:
2.49 m 8ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2 260 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
FB-4: Wright P-1 o výkonu 336 kW
FB-6: Pratt & Whitney R-1940 Wasp o výkonu 298 kW
dvoulistá vrtule
FB-4: Wright P-1, power 450 hp
FB-6: Pratt & Whitney R-1940 Wasp, power 400 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
252.7 km/h v 0 m 157 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
228.5 km/h v ? m 142 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6858 m 22500 ft
Dolet:
Range:
700.1 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning 1x fixed .30 and 1x .50 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Swanborough, F. G.; Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-FB-4-t121932#417096 Verze : 0
Poslední ze 14 strojů, objednaných v roce 1925 jako FB-1, byl dokončen jako Model 54 a podobně jako Model 55 (FB-3) sloužil jako testovací stroj pro alternativní motor, tentokrát pro hvězdicový Wright P-1. Stejně jako FB-3 měl FB-4 na horním křídle závěsná oka pro jeřáb a možnost záměny kolového a plovákového podvozku. Vzduchem chlazený motor vedl k nižší celkové hmotnosti, větší čelní odpor ale navzdory velkému vrtulovému kuželu vedl k poklesu maximální rychlosti. Námořnictvo FB-4 převzalo v lednu 1926, s motorem Wright ale nebylo spokojeno. Ještě na jaře 1927 proto motor nahradilo novým Waspem od firmy Pratt & Whitney, s počátku také s velkým vrtulovým kuželem. S poněkud lehčím, i když slabším motorem měl FB-4, nyní přejmenovaný na FB-6, v podstatě stejné výkony, jen celková hmotnost klesla na 1241 kg. Motor na počátku vývoje byl podstatně slibnější než Wright P-1 a ukázal se natolik vhodnou alternativou řadových motorů, že se stal standardním motorem námořních i armádních stíhaček až do poloviny 30. let a u cvičných letadel se používal až do konce 2. světové války. Vznikl i projekt sériové verze FB s motorem Wasp a předsunutým horním křídlem jako u FB-5, která dostala označení FB-7, to již ale probíhaly práce na prototypu XF2B-1, rozsáhlejší přestavbě, rovněž používající motor Wasp, která dostala přednost.
Boeing FB-4 - FB-6

FB-6
URL : https://www.valka.cz/Boeing-FB-4-t121932#417099 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více