Main Menu
User Menu

Fukuda HT-3

Fukuda HT-3 / 福田・日立HT型3

     
Název:
Name:
Fukuda / Hitači HT-3 experimentální kluzák
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Fukuda Light Aeroplane Manufacturing Works, Amagasaki /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
17.12.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
250 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
350 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,210 m
Délka:
Length:
9,420 m
Výška:
Height:
1,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16.40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
21,341 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný
Počet motorů:
Number of Engines:
0
Typ:
Type:
-
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
-
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
130.4 1) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
90.9 2) km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
- m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
- min do - m
Operační dostup:
Service Ceiling:
- m
Dolet:
Range:
- km
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) rychlost vlekání
2) rychlost klouzání

Letoun zde označený jako Fukuda / Hitači HT-3 experimentální kluzák, byl postaven v roce 1940 na objednávku leteckého úřadu. Tato instituce financovala vývoj japonských civilních letadel a v té době probíhal u firmy Hitači vývoj civilního dopravního letounu pro dva členy osádky a osm pasažérů, letoun byl označen HT-3F. Letecký úřad potřeboval ověřit, jak se bude navržený dopravní letoun chovat ve vzduchu, zadal proto společnosti Fukuda Kei Hikoki Sejsakušo stavbu kluzáku, který by byl přesnou 60% zmenšeninou dopravního stroje. Při stavbě kluzáku byly simulovány i motorové gondoly a podvozek. Kluzák byl zalétán, ale Japonsko se v té době již plně soustředilo na stavbu a vývoj vojenských letadel a vývoj dopravního letounu HR-3F byl ukončen.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Fukuda HT-3 -


URL : https://www.valka.cz/Fukuda-HT-3-t121784#416772Verze : 0
MOD
en.wikipedia.org

Fukuda HT-3 -


URL : https://www.valka.cz/Fukuda-HT-3-t121784#583776Verze : 0
MOD