Dornier Do J Wal

Dornier Do J / ドルニエ Do J
     
Název:
Name:
Dornier Do J "Wal" Dornier Do J "Wal"
Originální název:
Original Name:
ドルニエ Do J(Dornier Do J)
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.01.1930 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1929-DD.01.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze Do J
První vzlet:
Maiden Flight:
06.11.1922 první prototyp
Osádka:
Crew:
4 + 6 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5070 kg 11177 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7400 kg 16314 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
16,800 m 55ft 1,41in
Výška:
Height:
4,265 m 13ft 11,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
96,00 m2 1033.34 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
77,083 kg/m2 15.79 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
BMW VI kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, motory byly namontovány nad křídlem ve společné gondole (tlačný a tažný) o výkonu 441 kW (600 k).
Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu.
BMW VI twelvee-cylinder liquid-cooling Vee engine, mounted in a Push-pull nacelle above the wing, rated at 592 hp,
driving a four-bladed wooden fixed-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
238.2 km/h v ? m 148 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
191.5 km/h v 2000 m 119 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 8 h

Letoun byl vyroben v italské továrně Construizone Meccaniche Aeronautiche S.A., zkráceně CMASA, v Marina di Pisa a potom smontován a přestavěn na dopravní v Japonsku společností Kawasaki pro společnost Nihon Koku Yuso K. K.
Endurance: 8 hours

Built in an Italian Dornier factory Contruizone Meccaniche Astronautiche SA, shortly CMASA at Marina di Pisa and then reassembled by Kawasaki.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Ulrich Israel, Dornier DoJ „Wal“, In Peter Bork, Fliegerkalender der DDR 1986, Militärverlag der DDR, Berlin 1985, pp. 150-160
http://www.aviastar.org/air/germany/dorn_wal.php
http://www.airwar.ru/enc/sww2/do15.html
http://www.lujanargentina.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-J-Wal-t121689#416493 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více