Main Menu
User Menu

Kawaniši K-7A

Kawanishi K-7A / 川西K- 7A

     
Název:
Name:
Kawaniši K-7A
Originální název:
Original Name:
川西K- 7A 输送机水上
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1927 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1923-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1924
Osádka:
Crew:
2 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1250 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m
Délka:
Length:
11,000 m
Výška:
Height:
4,080 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
58,82 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196.3 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
156.1 km/h v 1850 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 6 h
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
en.wikipedia.org
https://www.shinmaywa.co.jp/
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-7A-t121612#416227Verze : 0
MOD
Historie letounu:


K-7A Nákladní plovákový letoun
Šéfkonstruktér společnosti Kawaniši inženýr Eidži Sekiguči začal pracovat na projektu plovákového letounu K-7A jeden měsíc po dokončení stavby plovákového K-6, tedy v prosinci 1923. Nový letoun byl částečně samonosný jedenapůlplošník se silným profilem křídla, mezikřídelní vzpěry byly velmi jednoduché. Konstrukce letounu byla celodřevěná, potažená plátnem. Svým vzhledem připomínal tento letoun německé konstrukce a byl považován, na japonské poměry, za velmi pokročilou konstrukci. První letoun byl dokončen v listopadu 1924 a následující letové zkoušky ukázaly velmi dobré letové vlastnosti. Celkem bylo postaveno deset těchto hydroplánů, v roce 1924 jeden, následující rok tři další, v roce 1926 byly dodány čtyři letouny a v roce 1927 poslední dva.
Nové hydroplány používala především společnost Nippon Koku K. K. patřící do skupiny společností patřících společnosti Kawaniši.
Srovnáme-li úspěšné K-7 s neúspěšným K-5, zjistíme, že K-7 měla nosnou plochu křídel menší o přibližně 50%. Sedadla pro cestující se nacházela v těžišti letounu a osádka seděla ve dvou otevřených kabinách za kabinou pro cestující.
V lednu 1925, začal K-7A létat na pravidelné lince Nippon Koku K. K. mezi Ósakou a Fukuokou na ostrově Kjúšú, zde letouny přepravovaly většinou poštovní zásilky a velmi málo cestujících. Tato služba pokračovala až do roku 1929, tehdy státní společnost Nihon Koku K. K. Yuso nahradila společnost Nippon Koku K. K vlastněnou Sibeiem Kawanišim, tato společnost byla rozpuštěna. V průběhu své služby byly letounům K-7 zadány mnohé další úkoly a K-7 je plnil beze zbytku a dosahoval velkých úspěchů. Např. v listopadu 1925 získal cenu v soutěži kolem jezera Biwa a květnu 1926 jeden K-7 úspěšně přepravil poštu mezi Fukuokou a Šanghají (vzdálenost více než 600 km). V říjnu 1926 se tři K-7 vydaly na cestu z Ósaky přes Fukuoku a Mokpo (Korea) do Šanghaje. Jeden letoun byl ztracen v Mokpo, další dva dosáhly Šanghaj. Z Mokpo do Šanghaje letěly 3,66 hodin. Zpět do Ósaky se vrátil pouze jeden stroj, při návratu jeden nouzově přistál u ostrovů Goto (Gotō-rettō).


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-7A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-7A-t121612#416231Verze : 0
MOD