Název: Name: | Kawaniši K-7A | Kawanishi K-7A |
Originální název: Original Name: | 川西K- 7A 输送机水上 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1927 Kawanishi Machinery Works, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1923-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1924 | |
Osádka: Crew: | 2 + 4 pasažéři | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1250 kg | 2756 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2000 kg | 4409 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Výška: Height: | 4,080 m | 13ft 4,62in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,00 m2 | 365.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 58,82 kg/m2 | 12.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp, driving a two-bladed wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 196.3 km/h v 0 m | 122 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 156.1 km/h v 1850 m | 97 mph in 6070 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 6 h | Endurance: 6 hours High performance combined with practicality was the objective of Eiji Sekiguchi chef designer of the aircraft department of Kawanishi when he began design of the K-7A transport seaplane in December 1923, one month after the completion of the K-6. The first example of the new aircraft, the K-7A Transport Seaplane was completed in November 1924, demonstrating both good performance and handling and it was markedly German in appearance. Passenger seats were located at the centre of gravity in a cabin forward of the two tandem open cockpits. In appearance, this aircraft was more refined than previous designs and was considered very advanced for Japan. The K-7A entered service on Nippon Koku's service between Osaka and Fukuoka in January 1925, mainly carrying airmail rather than passengers. The K-7A proved successful in service, one carrying mail from Fukuoka and Shanghai, China, a distance of over 590 mi. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 en.wikipedia.org http://www.shinmaywa.co.jp/ archiv autora |