Main Menu
User Menu

Kawaniši K-3

Kawanishi K-3 / 川西K- 3

     
Název:
Name:
Kawaniši K-3 Spojovací letoun
Originální název:
Original Name:
川西K- 3 通信機
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.10.1921 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1921-DD.10.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1921
Osádka:
Crew:
1 + 2 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
970 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1400 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,030 m
Délka:
Length:
8,860 m
Výška:
Height:
2,600 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
45,902 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225.3 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 5 h


Kawaniši K-3 byl navržen jako vysokorychlostní spojovací letoun, k vysokým výkonům mu pomohl motor Maybach, který byl v Německu používán pro pohon vzducholodí a Německo je po prohrané válce poskytlo jako součást válečných reparací. K-3 vyšel z dvouplošného letounu K-1, ale Eiji Sekiguchi provedl několik zásadních úprav. Zjednodušil mezikřídelní vzpěry, velký vzpřímený chladič nad motorem byl nahrazen plochým chladičem na horním křídle. Pilot seděl v zadní kabině a dva cestující seděli vedle sebe v přední kabině, obě kabiny byly otevřené.
Letoun byl označen jako spojovací, ale sloužil také k vyhlídkovým a propagačním letům, létal s poštou, nebo jiným nákladem.
Konstrukce K-3 byla velmi slibná, letoun byl rychlý jako soudobé stíhačky a unesl náklad lehkého bombardéru, naděje společnosti Kawaniši se ale nesplnily, překazil je méně výkonný letoun Nakadžima 5, který byl, po vyřazení z armádní služby, k dispozici ve velkém množství.
Prototyp K-3 byl v roce 1926 upraven pro motor Benz IIIa a po této úpravě byl přeznačen na K-3B.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-3-t121563#416121Verze : 0
MOD