Main Menu
User Menu

Republic P-47G Thunderbolt

     
Název:
Name:
Republic P-47G Thunderbolt
Originální název:
Original Name:
Republic P-47G Thunderbolt
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1942-DD.03.1944 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1942-DD.03.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
354:
20 P-47G-CU 42-24920/24939
40 P-47G-1-CU 42-24940/24979
60 P-47G-5-CU 42-24980/25039
80 P-47G-10-CU 42-25040/25119
154 P-47G-15-CU 42-25120/25293
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6577 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12.43 1) m
Délka:
Length:
11.02 m
Výška:
Height:
4.34 m
Plocha křídla:
Wing Area:
27.87 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-21 o výkonu 1491 kW
čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček C542S-A6
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1173 l
757 l přídavná nádrž2)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
688.8 km/h v 9144 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12802 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
8x 12,7mm kulomet Browning v křídle
1x 227kg bomba2)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
G-CU1) - odpovídaly P-47C-RE, s trupem o délce 10,77 m
G-1-CU - odpovídaly C-1-RE - prodloužená příď s motorovým ložem QEC
G-5-CU - odpovídaly P-47D-1-RE - pancéřový plát za přístrojovou deskou, malé úpravy palivového systému, přepracované regulační klapky chlazení motoru, ...
G-10-CU2) - odpovídaly D-5-RE - výkonnější turbokompresor, vstřikování vody do sání motoru, mírně vyklenuté břicho s se závěsníkem pro palivovou nádž nebo 227kg bombu
G-15-CU - odpovídaly D-11-RE - automatické vstřikování vody

- kvůli pomalé výrobě a opožďování při zavádění modifikací byly P-47G používány jen v USA a pouze u výcvikových útvarů
Zdroje:
Sources:
Velek, Martin; Roman, Valerij. Republic P-47 Thunderbolt. MBI, Praha 1997. ISBN 80-902238-0-X.
Stafford, Gene B. Thunderbolt in Action, Aircraft No.18. Squadron/Signal Publications, Warren 1975.
Davis, Larry. P-47 Thunderbolt in Action, Aircraft No.208. Squadron/Signal Publications, Carrollton. ISBN 978-0-89747-542-6.
Gronczewski, Tomasz; Skulski, Przemyslaw. P-47 Thunderbolt Razorback. ACE Publication, Wroclaw 1992.
Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, New York,1964.
https://joebaugher.com/usaf_fighters/p47_7.html
https://www.aerofiles.com/_repub.html
https://www.americancombatplanes.com/p47_1.html
www.nationalmuseum.af.mil

Republic P-47G Thunderbolt - P-47G-5-CU

P-47G-5-CU
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47G-Thunderbolt-t121065#414741Verze : 0
MOD