Main Menu
User Menu

Gasuden KR-1

Gasuden KR-1

ガスデンKR-1

     
Název:
Name:
Gasuden KR-1
Originální název:
Original Name:
ガスデンKR-1
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1934 Tokyo Gas and Electrical Industry Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1933
Osádka:
Crew:
1 + 3 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
576 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
964 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,200 m
Délka:
Length:
7,600 m
Výška:
Height:
2,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
43,82 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Džinpu 3, vzduchem chlazeny hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k) a 110 kW (150 k) nominální výkon.
Vrtule kovová dvoulistá typu Micubiši-Reed s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
197.9 km/h v 1097 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
159.3 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,83 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m
Dolet:
Range:
650.2 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 4 h
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Gasuden-KR-1-t120686#413883Verze : 0
MOD
     
Název:
Name:
Gasuden KR-1 (plovákový)
Originální název:
Original Name:
ガスデンKR-1
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1934 Tokyo Gas and Electrical Industry Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
15.03.1934
Osádka:
Crew:
1 + 2 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
680 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
988 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,200 m
Délka:
Length:
7,880 m
Výška:
Height:
3,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,91 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Džinpu 3, vzduchem chlazeny hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k) a 110 kW (150 k) nominální výkon.
Vrtule kovová dvoulistá typu Micubiši-Reed s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
188 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,10 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3800 m
Dolet:
Range:
600.3 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 4 h
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Gasuden-KR-1-t120686#413927Verze : 0
MOD
Stručná historie:

Jednalo se o první leteckou konstrukci z roku 1932, společnost se tehdy pustila do projektu malého osobního letadla, které mělo létat na trati Tokio - Ósaka. Podle plánu měl letounek dosahovat nejvyšší rychlosti 200km/h, měl být snadno vyrobitelný a provozní náklady měly být velmi nízké díky jednoduché a nenáročné údržbě. Osádka měla být tvořena jedním pilotem a třemi cestujícími. Letounek měl být schopen operovat z malých a neupravených letištních ploch.

Jednalo se v podstatě o kopii britského de Havilland Fox Moth, rozdíl byl v pohonné jednotce, Japonci svůj letounek vybavili vlastním hvězdicovým motorem Gasuden Jimpu o výkonu 150 koní. Japonci měli možnost prozkoumat britskou konstrukci, když strojírenské oddělení Mitsui & Co dovezlo tři Fox Mothy, stroje byly určeny k prodeji v Japonsku. Dva letouny byly zakoupeny pro armádní letectvo prostřednictvím sbírek Aikoku-Go a armáda je používala jako malá ambulantní letadla. Společnost Gasuden po předchozím jednání získal také jeden letoun.

Označení KR-1 byla zkratka pro Kogata Ryokaku-ki (malé dopravní letadlo). Letounek měl typickou de Havillandovu konstrukci - celodřevěný drak ze smrku, krytý překližkou a tkaninou. Tato konstrukce však vyžadoval kvalifikované řemeslníky znalé práce s tímto dřevem. Podvozek byl navržen tak, aby jej bylo možno měnit, jednak bylo možno použít kolový podvozek, nebo bylo možno připnout dva kovové plováky, které vyráběla fa Deruta loděnicích Chiba City.

První prototyp byl zalétnut v Tachikawě 23. prosince 1933, pilotoval jej Mansaku Akaike, let proběhl s uspokojivými výsledky. Veřejnosti byl poprvé předveden 27. ledna 1934 na letišti Haneda, nedaleko Tokia, s plovákovým podvozkem byl předveden dne 15. března 1934.
Letoun byl nazýván Chidori-go (pták Kulík). S plovákovým podvozkem mohl Chidorigo vzlétat jen na klidné vodní hladině a jeho přepravní kapacita byla zredukována na dva pasažéry.
Celkem bylo postaveno sedm letadel. Tři KR-1, včetně prototypu, s civilním označením J-BBJI, J-BBMI, J-BBNI provozovala společnost Nippon Koku Yuso Kenkyusho v Sakai, nedaleko Ósaky, létaly na pravidelných linkách Ósaka Šikoku a Ósaka- Širahama. Další dva letounky byly dodány na Tchaj-wan do Kokubo Gaikai (Tchaj-wan dobrovolná národní obrana) a další dva stroje létaly u mandžuské pobřežní stráže na Eikou.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Gasuden KR-1 -


Gasuden KR-1 -


Gasuden KR-1 -


Gasuden KR-1 -


URL : https://www.valka.cz/Gasuden-KR-1-t120686#413885Verze : 2
MOD