Main Menu
User Menu

Išikawadžima CM-1

Ishikawajima CM-1 (R-1) / 石川島CM-1(R-1)試イ櫛習機

     
Název:
Name:
Išikawadžima CM-1 (R-1)
Originální název:
Original Name:
石川島CM-l(R-l)試イ櫛習機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.07.1927 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Chūō /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.07.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
493 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
683 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,600 m
Délka:
Length:
7,000 m
Výška:
Height:
2,340 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
29,188 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Cirrus Mk.I, vzduchem chlazený řadový čtyřválec o vzletovém výkonu 60 kW a max. letový výkon 56 kW.
Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
120.7 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
99.8 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Eperimentální cvičný letoun.
Letová vytrvalost: 2 h
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, ISBN4-7663-3292-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-CM-1-t120676#413835Verze : 0
MOD
Stručná historie:
V roce 1926 byl ve společnosti Ishikawajima Hikōki Seisakushō započat vývoj cvičného letounu, celý tento projekt byl ryze soukromou záložitostí jmenované společnosti. Práce na projektu vedl inženýr Shiro Yoshihara pod odborným dohledem Dr. Lachmanna. Letoun byl navržen tak, aby jej mohl pohánět motor Cirrus Mk.I, tento motor byl licenčně vyráběn motorkářským oddělením továrny Ishikawajima.
Letoun byl továrně označen CM-1 (Cirrus Motor), později se označení změnilo na R-1, neboli Renshuki -1 (Renshuki – cvičný letoun (japonsky volný překlad)). Letoun R-1 byl považován za první moderní v Japonsku postavené cvičné letadlo a bylo nabídnuto armádnímu letectvu. Porovnáme-li armádní cvičný letoun Mitsubishi typ KM (Hanriot HD.14), tedy letoun, který armáda hojně tou dobou používala, byl Ishikawajima R-1 velmi pokročilou konstrukcí.
Armádní letectvo jej však do své výzbroje nepřijalo a vytýkalo mu nestabilitu (pro cvičný stroj to byl jistě vážný nedostatek) a také celkový výkon byl nižší, než bylo očekáváno.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, ISBN4-7663-3292-X
archiv autora

Išikawadžima CM-1 -


Išikawadžima CM-1 -


URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-CM-1-t120676#413837Verze : 0
MOD