Main Menu
User Menu

Kawasaki KDC-2

Kawasaki KDC-2 / 川崎 KDC-2

     
Název:
Name:
Kawasaki KDC-2
Originální název:
Original Name:
川崎 KDC-2
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.10.1928 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1927-DD.10.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1928
Osádka:
Crew:
2 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1747 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2972 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,300 m
Délka:
Length:
11,185 m
Výška:
Height:
3,390 m
Plocha křídla:
Wing Area:
48,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
61,92 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VI, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V, o výkonu 478 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná vrtulové listy s pevným úhlem náběhu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217 km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1800 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,00 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
1110 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Viz historie.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.147, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDC-2-t119735#410950Verze : 0
MOD
Historie:


V říjnu 1927 Teikoku Kaibo Gikai (Císařská dobrovolná asociace námořní obrany) se rozhodlo objednat u společnosti Kawasaki Kokuki K. K. dvě letadla, která měla být zapůjčena koncernu Asahi Shimbun, který byl hlavním a nejdůležitějším sponzorem pravidelného leteckého spojení mezi Tokiem a Ósakou. Vývoj letounů započal v prosinci 1927 a jako základ pro vývoj byla vzat armádní průzkumný letoun typ 88. Tyto letouny měly v trupu místo pro kabinu pro čtyři cestující a bylo je možno upravit pro plovákový podvozek.
Přestavbu bojového letounu provedl tým techniků vedený německým konstruktérem Dr. Richardem Vogtem a japonským konstruktérem Hisashim Tojoem. Obě letadla byla dokončena v říjnu 1928 a označena Giyu č.4 (J-BAKH) a Giyu č.5 (J-BALH). Úpravy letounů zahrnovaly konstrukční změny včetně zmenšení rozpětí horního křídla, zvýšení hloubky na spodním křídle a změnu mezikřídelních vzpěr. Čtyřmístná kabina pro cestující byla v zadní části letounu a mohla být využita pro letecké snímkování nebo poštovní přepravu. Po instalaci plováků, byla zvětšena plocha směrovky a přidána svislá plocha pod trup.
Nasazení letounů na trati Tokio - Ósaka bylo krátké, Asahi Shimbun pozastavila svou činnost a zrušila plánované lety po celém Japonsku. Začátkem července 1929 bylo provedeno několik propagačních letů po východním a západním Japonsku. Když propagační kampaň na podporu civilní letecké dopravy skončila, byla obě letadla používaná Asahi Shimbun pro kurýrní lety, letecké fotografování a pro plnění dopravních úkolů např. poštovní lety mezi Tokiem a Niigatou, a pro kurýrní lety do Mandžuska během Mandžuckého incidentu. V září roku 1930 byl Giyu č. 4 těžce poškozen při vzletu na řece Kizu v Ósace a byl celý rok opravován. Po návratu do služby byl v červnu 1932 při kurýrním letu do Mandžuska nucen nouzově přistát, byl při tomto přistání znovu těžce poškozen a následně byl vyřazen po nalétání 229 letových hodin. Po Mandžuském incidentu letoun Giyu č.5 pokračoval v pravidelných letech mezi Tokiem a Toyamou nebo Tokiem a Sendaií, z této služby byl vyřazen v roce 1935 a nalétal celkem 723 hodin.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.147, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawasaki KDC-2 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDC-2-t119735#410954Verze : 0
MOD