Main Menu
User Menu

Kawasaki KDA-6

Kawasaki KDA-6 / 川崎KDA-6・高速偵察機;

     
Název:
Name:
Kawasaki KDA-6
Originální název:
Original Name:
川崎(KDA-6) 高速偵察機
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.10.1931 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1931-DD.10.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1931
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1460 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2310 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,400 m
Délka:
Length:
9,200 m
Výška:
Height:
3,050 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,96 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VI, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V, o výkonu 478 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná vrtulové listy s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
296.1 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet typ 89 model 2 ráže 7,7 mm v trupu a
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 pro střelce.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
V listopadu 1930 se konstrukční tým Kawasaki vedený německým konstruktérem Dr. Richardem Vogtem ujal návrhu na stavbu vysokorychlostního průzkumného letounu. Tento letoun měl vycházet ze zkušeností získaných vývojem stíhacího KDA-5. Armáda měla o takový letoun zájem a očekávala od nového letounu, označeného KDA-6, vyšší výkon a ovladatelnost, než jakou dosahovaly dvoumístné stíhačky západních mocností.
Dr. Richard Vogt ve spolupráci inženýrem Takeo Doiem, začali s prací na projektu v únoru 1931 a tuto práci dokončili počátkem srpna tohoto roku. Jediný prototyp byl dokončen v říjnu 1931 a letové zkoušky začaly bezprostředně poté v Kagamigahaře.
Armádní piloti shledali velmi uspokojivý výkon i letové vlastnosti, ale Rikugun Koku Hombu jej nedoporučila do výroby, protože potřebovala více lehký bombardér..
KDA-6 se tedy stal základem pro projekt armádního bombardéru typ 93 (Ki-3).
Jediný postavený letoun KDA-6 byl prodán tiskovému koncernu Asahi Shimbun, zde byl používán se jako komunikační, brzy byl přejmenován na A-6.
Zdroje:
Sources:
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, p.22, ISBN4-7663-3292-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.154, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawasaki KDA-6 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-6-t119660#410719Verze : 0
MOD