Main Menu
User Menu

Armádní experimentální stíhač model 3

Army Experimental Model 3 Fighter / 試製三型戦闘機

     
Název:
Name:
Armádní experimentální stíhač model 3
Originální název:
Original Name:
試製三型戦闘機
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.06.1927 Tokorozawa Branch, Department of Supply of the Army Department of Aviation, Tokorozawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.06.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
940 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1277 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,700 m
Délka:
Length:
6,725 m
Výška:
Height:
2,550 m
Plocha křídla:
Wing Area:
26.84 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
51,41 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza (8F?), vodou chlazený osmiválec válci do V, přeplňovaný turbokompresorem Rateau o výkonu 221 - 235 kW (300 - 320 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná se speciální drážkou na odtokové hraně vrtulového listu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
193.1 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,66 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6800 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Technické oddělení letecké školy v Tokorozawě navrhlo v roce 1926 úpravu standardní stíhačky Ko 4 (Nieuport 29 C.1), tato úprava byla provedena, aby bylo možno vyzkoušet turbokompresor francouzského inženýra Rateaua. Turbokompresor Rateau byl zkoušen ve Francii, Velké Británii a v USA.
Stíhací Ko 4 byl upraven do dvoumístné podoby, a na nohy podvozku byly nainstalovány dva chladiče typu Lamblin. Umístnění chladiču na podvozek bylo jistě nešikovné, ale u experimentálního letounu může být vše podřízeno účelu. Testy pokračovaly ještě v roce 1928, avšak s nepříznivým výsledkem - výkony nestouply tak, jak bylo očekáváno, následně byl program ukončen. Původně bylo zvažováno použití turbokompresorů ve dvoumotorových průzkumnách letounech Košiki A-3.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Armadni-experimentalni-stihac-model-3-t119232#409758Verze : 0
MOD