VK 6

     
Název:
Name:
VK 6 VK 6
Originální název:
Original Name:
VK 6
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Krauss-Maffei GmbH, München /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
6000 kg 13228 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Šířka pásu:
Track Width:
260 mm 10 ¼ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 54 TRM (zážihový 6-valec) Maybach HL 54 TRM (6 cyl. gasoline)
Výkon:
Power:
84,6 kW při 2600 ot/min 113.5 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
8+R 8+R
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
67,5 km/h 42 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
? ?
Vedlejší:
Secondary:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz & Hilary Lois Doyle - PANZER TRACTS No.1-2 - Panzerkampfwagen I - Kl.Pz.Bef.Wg. to VK 18.01., Panzer Tracts, 2002, ISBN: 0-9708407-8-0
URL : https://www.valka.cz/VK-6-t119014#408884 Verze : 0
V polovici roka 1935 bola firma Krauss-Maffei poverená Baurat Dipl. Ing. Ernestom Kniepkampom (WaPrüf 6) vypracovaním viacerých dizajnérskych návrhov ľahkých tankov. Špecifikácie požadovali rýchle tanky. K splneniu tejto požiadavky bolo požadované použitie veľkých pojazdových kolies bez podporných kladiek, použitie torzných tyčí, použitie nových malých motorov so zvýšenými výkonmi, použitie moderných poloautomatických prevodoviek a nových riadiacich jednotiek. Návrhy podvozkov mali využívať konštrukčné prvky z polopásových tahačov, s ktorými mala firma Krauss-Maffei bohaté skúsenosti.
Prvým návrhom bol koncept 3-tonového tanku VK 3, ktorý sa rozvinul do koncepčného nasledovníka VK 5. Vývoj sa následne sústredil do programu VK 6.


Kontrakt prvého návrhu nového tanku hmotnostnej kategórie 6 ton podpísala WaPrüf 6 s firmou Krauss-Maffei. Vozidlo mal poháňať motor Maybach HL 54 TRM, ktorý mal umožniť tanku pohybovať sa maximálnou rýchlosťou 67,5 km/hod. Podvozok mala tvoriť štvorica "neprekladaných" pojazdových kolies priemeru 700 mm a tank sa mal pohybovať na pásoch Zpw 51/240/160 (rovnaké mazané pásy s gumenými podložkami používali skoré verzie delostreleckého ťahača Sd.Kfz.10 kategórie 1-tona). Pojazdové kolesá boli odpružené torznými tyčami, prvé a posledné koleso malo tlmič nárazov T 50. WaPrüf 6 24.8.1939 oznámilo, že testy novej platformy prebehnú o 3-4 týždne. 21.9.1939 však boli testy pre technické problémy zrušené. Plánované testy sa v budúcnosti mali previesť v Kummersdorfe. Následne boli zadané novšie špecifikácie a vývoj programu VK 6 sa presunul k novšiemu projektu VK 6.01.
URL : https://www.valka.cz/VK-6-t119014#408887 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více