McDonnell Douglas A-4N Skyhawk

     
Název:
Name:
McDonnell Douglas A-4N Skyhawk McDonnell Douglas A-4N Skyhawk
Originální název:
Original Name:
McDonnell Douglas A-4N Skyhawk
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1972-DD.MM.1976 McDonnell Douglas Corp., Long Beach, California
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1972-DD.MM.1976
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
117
První vzlet:
Maiden Flight:
12.06.1972
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4726 kg 10418 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11123 kg 24522 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.38 m 27ft 6in
Délka:
Length:
12.6 m 41ft 4in
Výška:
Height:
4.57 m 15ft
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2 260 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney J52-P-408 o tahu 49,9 kN Pratt & Whitney J52-P-408, thrust 11200 lb.s.t.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1078.3 km/h v 0 m 670 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
43 m/s 8465 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15301 m 50200 ft
Dolet:
Range:
1480.6 km 920 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanón DEFA ráže 30 mm se zásobou 150 nábojů na zbraň


podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 4156 kg
2x 30-mm DEFA cannon with 150 rpg


8200 lb of ordnance
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Varianta odvozená od A-4M. Od něj se odlišuje instalací pouzdra brzdícího padáku pod výtokovou tryskou, antény UHF komunikačního systému AN/ARC-51A na vrcholku svislé ocasní plochy a výzbrojí dvou francouzských kanónů Defa ráže 30 mm.
Bezprostředně po jomkippurské válce v říjnu 1973 byly všechny izraelské Skyhawky opatřeny prodlouženou výtokovou trysku motoru.
Všechny zbývající A-4N byly od roku 2004 modernizováno na standard Ayit Meshopar.
V současné době (2009) Skyhawky v Izraeli slouží pouze pro pokračovací výcvik nových pilotů a je jimi vyzbrojena pouze 102. tajeset na základně Chatzerim.
-
Zdroje:
Sources:
Bert Kinzey, A-4 Slyhawk, In Detail & Scale Vol. 32
www.skyhawk.org

McDonnell Douglas A-4N Skyhawk - A-4N od 102. tajeset při nouzovém vypouštění paliva.
Foto: IDF/AF

A-4N od 102. tajeset při nouzovém vypouštění paliva.
Foto: IDF/AF

McDonnell Douglas A-4N Skyhawk - Dvojice A-4N od 102. tajeset.
Foto: IDF/AF

Dvojice A-4N od 102. tajeset.
Foto: IDF/AF

URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-A-4N-Skyhawk-t1188#4949 Verze : 0
A-4N byla verze postavená pro izraelské vojenské letectvo na základě typu A-4M používaného u letectva USMC. První let A-4N se konal 8. června 1972; mezi lety 1972 až 1976 bylo postaveno celkem 117 kusů tohoto modelu. Oproti "mariňácké" verzi M se odlišoval především v oblasti zbraňových a navigačních systémů včetně nového průhledového displeje. Srdce avioniky představoval radiolokátor AN/APQ-145. Další změnou pak byla instalace dvojice kanonů DEFA ráže 30 mm se 150 náboji na hlaveň (narozdíl od dvou kanonů Mk. 12 ráže 20 mm používaných Američany). Pohon letounu zajišťoval proudový motor Pratt & Whitney J52-P-408.
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-A-4N-Skyhawk-t1188#41582 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více