Micubiši A5M1a [Claude]

Mitsubishi A5M1a / 三菱 A5M1a・九六式一号艦上戦闘機改
     
Název:
Name:
Micubiši A5M1a Mitsubishi A5M1a
Originální název:
Original Name:
九六式一号艦上戦闘機改
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
7,710 m 25ft 3,54in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2 191.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 KAI 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 463 kW (630 k) v h= 1 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 690 mm.
Nakajima Kotobuki 2 KAI 1 nine-cylinder air-cooled single-row radial, rated at 572 hp for take-off and 621 hp at 4,920 ft,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller of the diameter 8ft 9,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
330 l 72.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
392 km/h v 2100 m 243.2 mph in 6890 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,33 min do 5000 m 9,33 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m 29855 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Oerlikon FF ráže 20 mm v křídlech, každý se zásobou 60 granátů. Two fixed forward-firing 0.79 inch Oerlikon FF cannons in the wing-mounted, 60 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
九六式一号艦上戦闘機改 -Kjū roku-šiki iči-gō kandžó sentó-ki aratame - Námořní palubní stíhací letoun Typ 96 Model 1a (Kou)
Spojenecké kódové jméno: Claude
Experimentální verze s kanónovou výzbrojí.
九六式一号艦上戦闘機改 - Kyū roku-shiki ichi-gō kanjō sentō-ki aratame - Navy carrier-based fighter Type 96 Model 1a (Kó)
Allied Code Name: "Claude"
Experimental version with gun weapons.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan
Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie A5M Claude,
http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M1a-Claude-t118621#407927 Verze : 0
Mitsubishi A5M1a Ko

Jednalo se o experimentální letoun, který byl vyroben a testován pouze v jediném exemláři.
Do křídel tohoto letounu byly pokusně instalovány dva kanóny Oerlikon FF ráže 20 mm, každý se zásobou 60 granátů. Hmotnost zbraní, munice a také hmotnost, způsobená zesílením konstrukce křídel, tento nárůst hmotnosti způsobil zcela odlišné chování, tohoto jinak lehkého letadla. Námořní letectvo po provedených zkouškách o takovýto letoun ztratilo zájem a od dalšího vývoje ustoupilo.
Rozhodující námořní důstojníci měli shodný názor, zbraně větší ráže jsou pro stíhací letoun zbytečné - rozhodující je obratnost a ovladatelnost letounu.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M1a-Claude-t118621#101580 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více