Main Menu
User Menu

Micubiši A5M1a [Claude]

Mitsubishi A5M1a / 三菱 A5M1a・九六式一号艦上戦闘機改

     
Název:
Name:
Micubiši A5M1a
Originální název:
Original Name:
九六式一号艦上戦闘機改
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
7,710 m
Výška:
Height:
3,200 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 KAI 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 463 kW (630 k) v h= 1 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 690 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
330 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
392 km/h v 2100 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,33 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Oerlikon FF ráže 20 mm v křídlech, každý se zásobou 60 granátů.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
九六式一号艦上戦闘機改 -Kjū roku-šiki iči-gō kandžó sentó-ki aratame - Námořní palubní stíhací letoun Typ 96 Model 1a (Kou)
Spojenecké kódové jméno: Claude
Experimentální verze s kanónovou výzbrojí.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan
Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie A5M Claude,
http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M1a-Claude-t118621#407927Verze : 0
MOD
Mitsubishi A5M1a Ko

Jednalo se o experimentální letoun, který byl vyroben a testován pouze v jediném exemláři.
Do křídel tohoto letounu byly pokusně instalovány dva kanóny Oerlikon FF ráže 20 mm, každý se zásobou 60 granátů. Hmotnost zbraní, munice a také hmotnost, způsobená zesílením konstrukce křídel, tento nárůst hmotnosti způsobil zcela odlišné chování, tohoto jinak lehkého letadla. Námořní letectvo po provedených zkouškách o takovýto letoun ztratilo zájem a od dalšího vývoje ustoupilo.
Rozhodující námořní důstojníci měli shodný názor, zbraně větší ráže jsou pro stíhací letoun zbytečné - rozhodující je obratnost a ovladatelnost letounu.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M1a-Claude-t118621#101580Verze : 0
MOD