Main Menu
User Menu

Auster A.2/45

     
Název:
Name:
Auster A.2/45
Originální název:
Original Name:
Auster A.2/45
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1948-DD.MM.1949 Auster Aircraft Ltd., Rearsby
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1948-DD.MM.1949
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1949
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1529 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13.26 m
Délka:
Length:
9.17 m
Výška:
Height:
2.54 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25.83 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Queen 34 o výkonu 176 kW
dvoulistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
202 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185.1 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4267 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Letectví+Kosmonautika 2011 / 07.
www.flightglobal.com
www.flightglobal.com
forum.keypublishing.com

Auster A.2/45 - Druhý prototyp, který poprvé vzlétl někdy v roce 1949 Na rozdíl od prvního stroje měl zamýšlený motor, invertní šestiválec Gipsy Queen, kdežto první stroj měl Gipsy Major 31 o 160 hp.

Druhý prototyp, který poprvé vzlétl někdy v roce 1949 Na rozdíl od prvního stroje měl zamýšlený motor, invertní šestiválec Gipsy Queen, kdežto první stroj měl Gipsy Major 31 o 160 hp.
URL : https://www.valka.cz/Auster-A-2-45-t118186#406998Verze : 0
MOD
V roce 1945 vypsalo britské ministerstvo dodávek specifikace A.2/45 na nový pozorovací letoun, jehož vzorem vlastností měl být Fieseler Fi 156 Storch. Požadována byla rychlost 177 km/h, dostup 3353 m, vzlet do výšky 15 m ne delší než 182 m a stejně dlouhé přistání. Specifikace požadovaly také lehké pancéřování pilotního prostoru a užitečný náklad. Na specifikace zareagovala firma Heston s typem JC.6, což byl dvoutrupý letoun s motorem v zadní části trupové gondoly. Druhou firmou, která se dostala až ke stavbě prototypu byla Auster Aircraft. Ta dokonce od roku 1946 vlastnila a provozovala jeden Storch, který velmi intenzivně testovala. Specifikace se postupně značně měnily, takže výsledný letoun byl proti předchozím Austerům výrazně větší, přestože jinak byla vidět jasná příbuznost. Oproti v té době sériově stavěným Austerům Mk.6 se 108kW motorem Gipsy Major měl nový stroj pohánět přepracovaný invertní šestiválec Gipsy Queen 34, i když první s prototypů nakonec vzlétl s 118kW motorem Gipsy Major 31. Tento stroj sloužil hlavně k ověření koncepce a velkých klapek na křídlech, teprve druhý stroj byl postaven plně vybaven. Testy u Air O.P. School v Middle Wallop ukázaly problémy s klapkami, které byly při přistávání dost nebezpečné a při jednom letu málem způsobily havárii, jinak ale Auster požadavky naplnil. Armáda ale mezitím přehodnotila svoje potřeby a žádný z typů podle specifikací A.2/45 nebyl objednán - ve službě nadále zůstaly lehčí Austery AOP Mk.6 a 9, které začaly doplňovat první vrtulníky. oba stroje byly uskladněny a v roce 1957 zničeny.
URL : https://www.valka.cz/Auster-A-2-45-t118186#407005Verze : 0
MOD