Main Menu
User Menu

VK 65.01

projekt

     
Název:
Name:
VK 65.01
Originální název:
Original Name:
VK 65.01
Kategorie:
Category:
těžký tank
Výrobce:
Producer:
Krupp A.G.
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 podvozok/chassis
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
65000 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
? mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Šířka pásu:
Track Width:
? mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 224
Výkon:
Power:
447,4 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
20 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
7,5 cm KwK 37 L/24


alternatívy (7,5 cm kanón Kw.K. L/40
10,5 cm kanón Kw.K. L/20)
Vedlejší:
Secondary:
?
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz & Hilary Louis Doyle - PANZER TRACTS No.20-1 Paper Panzers Panzerkampfwagen, Sturmgeschuetz, and Jagdpanzer, ISBN-10:097084073X ISBN-13:978-0970840738, Panzer Tracts 2001
URL : https://www.valka.cz/VK-65-01-t117910#406371Verze : 0
MOD
Na stretnutí predstaviteľov WaPrüf 6 zo dňa 19.1.1939 padlo rozhodnutie na vývoj nových tankov hmotnostnej kategórie 30 a 65 ton vyzbrojených 7,5 cm kanónom. Kanón mal byť lafetovaný vo veži podobných rozmerov, aké mali veže tankov B.W. (Pz.Kpfw. IV). Pancierovanie stroja bolo na svoju dobu veľmi silné, čelný pancier mal mať až 80 mm. Maximálna rýchlosť sa mala pohybovať v rozmedzí 20-25 km/hod. V 1/1939 obrdžala firma Krupp objednávku na postavenie drevenej makety veže s troma variáciami kanónovej výzbroje (7,5cm Kw.K. L/24, 7,5cm Kw.K. L/40 a 10,5cm Kw.K L/20). Maketa bola dokončená v 4/1939 a následne firma obdržala objednávku na postavenie prototypovej veže z nepancierovanej ocele s hydraulickým ovládaním. Koncom 6/1939 padlo konečné rozhodnutie o lafetácii 7,5 cm kanóna Kw.K. L/24 vo veži s otočnou veliteľskou vežičkou so siedmymi pozorovacími periskopmi. Konečné rozhodnutie o dizajne veže padlo v 3/1940 a mal kopírovať vežu iného projektu tanku D.W. (Durchbruchwagen). Platformu malo tvoriť 9 párov pojazdových kolies s gumovou bandážou odpružených torznými tyčami. Tank sa mal pohybovať na pásoch širových 800 mm. WaPrüf 6 1.9.1939 objednalo osem tankov 0.série. Objednávku na komponenty korieb a veží obdržala v 3-4/1940 firma Krupp. Po ich výrobe mali byť transportované k firme Henschel, kde mali byť stroje skompletované. Plány rátali s kompletizáciou prvej veže až v 8/1942. Skúsenosti z francúzskeho ťaženia viedli k záverom, že stroje takejto hmotnostnej kategórie (stroje nad 30 ton) by mali problémy s presunom po mostoch, ktorých nosná kapacity neboli na takéto hmotnosti konštruované. Preto bol kontrakt na komponenty korieb zrušený už v 8/1940 a kontrakt na prototypovú vežu z nepancierovanej ocel bol zrušený v 10/1940. Jediný postavený podvozok bol skompletovaný v polovici roka 1941. Prioritu v tom čase dostal program VK 45.01 (budúci Tiger). Postavené komponenty skončili na šrotovisku.
URL : https://www.valka.cz/VK-65-01-t117910#406670Verze : 0
MOD