Main Menu
User Menu

VK 20.01 (IV) / VK 20.01 (BW) / B.W. 40

projekt

     
Název:
Name:
VK 20.01 (IV)
Originální název:
Original Name:
VK 20.01 (IV)
Kategorie:
Category:
střední tank
Výrobce:
Producer:
Krupp A.G.
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0 (projekt/project)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
20000 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
2900 - 2950 mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Šířka pásu:
Track Width:
400 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
30 mm (neskôr 50 mm)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 116
Výkon:
Power:
147,1 kW při 2800 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF SSG 66
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
42 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
?
Vedlejší:
Secondary:
?
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz - Germany's Panther Tank : The Quest for Combat Supremacy, ISBN 10: 0887408125 / 0-88740-812-5, ISBN 13: 9780887408120, rok vydania 1995
Thomas L. Jentz & Hilary Louis Doyle - PANZER TRACTS No.20-1 Paper Panzers Panzerkampfwagen, Sturmgeschuetz, and Jagdpanzer, ISBN-10:097084073X ISBN-13:978-0970840738, Panzer Tracts 2001
URL : https://www.valka.cz/VK-20-01-IV-VK-20-01-BW-B-W-40-t117378#405157Verze : 0
MOD
Na stretnutí Oberbaurata Kniepkampa a hlavného inžiniera firmy Krupp Wölferta 15.9.1939 bol firme Krupp zadaný vývoj nového stredného tanku hmotnostnej kategórie 20 ton. Malo ísť o náhradu Pz.Kpfw.IV. Vzhľadom na zadané špecifikácie nebolo možné použiť vtedy preferovaný podvozok s prekladanými pojazdovými kolesami Schachtelllaufwerk. Použiť sa malo šesť pojazdových kolies odpružených listovými pružinami. Torzné pruženie bolo zavrhnuté z dôvodu šetrenia miesta v korbe, z dôvodu problematického riešenia tlmičov a celkovej ľahšej údržby v prípade poškodenia podvozku. Na porade vedenia firmy a WaPrüf 6 dňa 28.10.19 vzišli špecifikácie pre priemer pojazdových kolies (830 mm) a type použitých pásov (Kgs 61/400/120). V 11/1939 bol projekt premenovaný z VK 20.01 (IV) na VK 20.01 (BW), v 12/1939 na B.W.40. 13.12.1939 bola zmenená špecifikácia na hrúbku čelného pancierovania, ktoré bolo z 30 mm zmenené na hrúbku 50 mm. Obrysovo sa korba podobala Pz.Kpfw. IV Ausf.D . 4.1.1940 boli objednané tri korby, z toho dve mali byť vyrobené z pancierovej ocele a jeden z nepancierovanej. Dokončenie prvej prototypej platformy sa plánovalo do konca roka 1940. Projekt bol 16.5.1940 zastavený. Program vývoja nového stredného tanku však pokračoval v ďalších projektoch VK 20.01 (K), VK 20.02 (K) a VK 23.01 (K).
URL : https://www.valka.cz/VK-20-01-IV-VK-20-01-BW-B-W-40-t117378#405158Verze : 0
MOD