M4A2(76)W HVSS Sherman

Medium Tank M4A2 / Sherman IIIAY
     
Název:
Name:
M4A2(76)W HVSS Sherman M4A2(76)W HVSS Sherman
Originální název:
Original Name:
M4A2(76)W HVSS Sherman
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Pressed Steel Car Co., Pittsburgh
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Fisher Tank Arsenal, Grand Blanc
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1944-DD.05.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2915 1)
? Pressed Steel Car Co.
? Fisher Tank Arsenal
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
34632 kg 76350 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
7569 mm 24 ft 10 in
Délka korby:
Hull Length:
6299 mm 20 ft 8 in
Celková šířka:
Overall Width:
2667 mm 8 ft 9 in
Celková výška:
Overall Height:
2972 mm 9 ft 9 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
432 mm 1 ft 5 in
Šířka pásu:
Track Width:
584 mm 1 ft 11 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.07 MPa 10.6 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba :

přední 64mm / 47°
boky 38mm / 0°
zadní 38mm / 10-12°
horní 19mm / 83-90°
dno vpředu 25mm / 90°
dno vzadu 13mm / 90°

Věž :
štít kanonu 89mm / 0°
přední 64mm / 40-45°
boky 64mm / 0-13°
zadní 64mm / 0°
zezhora 25mm / 90°
Hull :

Front 2.5in / 47°
Sides 1.5in / 0°
Rear 1.5in / 10-12°
Top 0.75in / 83-90°
Floor front 1in / 90°
Floor rear 0.5in / 90°

Turret :
Gun mantle 3.5in / 0°
Front 2.5in / 40-45°
Side 2.5in / 0-13°
Rear 2.5in / 0°
Top 1in / 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
General Motors 6046 General Motors 6046
Výkon:
Power:
279.6 kW při 2100 ot/min 375 bhp at 2100 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
synchronizovaná převodovka
počet rychlostí: 5+1
synchromesh gearbox
number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40.2 km/h 25 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
160.9 km 100 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.29 m 90in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1.02 m 40in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
76mm kanon M1A1, M1A1C nebo M1A2 ve věži M62, 71 nábojů 76mm gun M1A1, M1A1C or M1A2 in M62 turret, 71 rounds
Vedlejší:
Secondary:
.50 protiletadlový kulomet M2HB (600 nábojů)
.30 spřažený kulomet M1919A4
.30 kulomet M1919A4 (oba celkem 6250 nábojů)
.50 anti-aircraft machine gun M2HB (600 rounds)
.30 coaxial machine gun M1919A4
.30 machine gun M1919A4 (both total of 6250 rounds)
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) Spolu s verzí M4A2(76)W

Palivo : 40oktanová nafta, 148 US galonů

Otáčení věže : hydraulické a manuální, otočení o 360° za 15 vteřin

Britské označení : Sherman IIIAY, celkem 5 tanků této verze (IIIA a IIIAY) šlo do UK a 2073 do Sovětského svazu
1) Together with version M4A2(76)W

Fuel : 40octane diesel, 148 US gallons

Turret traverse : hydraulic and manual, 360° turn in 15 seconds

British designation : Sherman IIIAY, total of 5 tanks (IIIA and IIIAY) were sent to UK and 2073 to USSR
Zdroje:
Sources:
Sherman, A history of the American Medium tank, R.P. Hunnicutt
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/M4A2-76-W-HVSS-Sherman-t117130#404717 Verze : 1
M4A2(76)W HVSS Sherman, CFB Borden Military Museum, Ontario, venkovní expozice, březen 2007.

Fotografie: wozi via sbírka Dolin
M4A2(76)W HVSS Sherman -


M4A2(76)W HVSS Sherman -


M4A2(76)W HVSS Sherman -


URL : https://www.valka.cz/M4A2-76-W-HVSS-Sherman-t117130#214895 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více