Název: Name: | Ungarische Allgemeine Maschinenfabrik AG | Ungarische Allgemeine Maschinenfabrik AG |
Originální název: Original Name: | Magyar Általános Gépgyár Rt | |
Historie názvů: History of Names: | DD.MM.1886-DD.MM.1895 ? DD.MM.1895-DD.MM.1911 Budapesti Malomépítészet- és Gépgyár, Podvinecz és Heisler DD.MM.1911-DD.MM.1912 Budapesti Malom-, Gép-, és Autómobilgyár Rt DD.MM.1912-DD.MM.1930 Magyar Általános Gépgyár Rt | DD.MM.1886-DD.MM.1895 ? DD.MM.1895-DD.MM.1911 Budapester Mühlenbauanstalt und Maschinenfabrik, Podvinecz & Heisler DD.MM.1911-DD.MM.1912 Budapester Mühlen-, Maschinen-und Automobilfabrik AG DD.MM.1912-DD.MM.1930 Ungarische Allgemeine Maschinenfabrik AG |
Obory výroby: Production Subjects: | strojírenství, automobily, letadla | engineering, cars, aviation |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.MM.1886-DD.MM.1930 Budapešť-Mátyásföld | DD.MM.1886-DD.MM.1930 Budapest-Mátyásföld |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | - | - |
Vznik: Founded: | DD.MM.1886 | DD.MM.1886 |
Zánik: Cancelled: | DD.MM.1930 | DD.MM.1930 |
Produkty: Products: | DD.MM.191R-DD.MM.191R Fokker D.I DD.MM.191R-DD.MM.191R Aviatik (Berg) D.I Serie 92 DD.MM.1917-DD.MM.191R Aviatik C.I (Mag) Serie 91 DD.MM.191R-DD.MM.191R Fokker D.VI ? DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker D.VII DD.MM.1918-DD.MM.1918 PKZ-1 | |
Poznámka: Note: | 1886? Dániel Podvinecz a Vilmos Heisler zakládají továrnu na zemědělské stroje a vybavení pro mlýny 1901? zahájena licenční výroba automobilů Leesdorfer (původně francouzské Amadee Bollee) a později Phönix (německý Cudell) 1908 Podvinecz umírá 1914 stavba motorů Austro-Daimler 1915 majoritní podíl ve firmě přebírají Magyar Általános Hitelbank a Austro-Daimler, stěhování do nového závodu v Mátyásföldu 1916 zahájena licenční výroba letadel Fokker 1919 ukončena letecká výroba, automobily Magomobil 1929 v důsledku krize ukončena výroba, 1930 dokončena likvidace firmy | 1886? Dániel Podvinecz and Vilmos Heisler starts a factory for agricultural machines and mills equipment 1901? started licenced production of Leesdorfer cars (originally french Amadee Bollee) and later Phönix (german Cudell) 1908 Podvinecz died 1914 production of Austro-Daimler engines 1915 a majority stake in the company bought by Általános Hitelbank and the Austro-Daimler, moving to a new plant in Mátyásföld 1916 started licensed production of Fokker aircrafts 1919 discontinued aircraft production, Magomobil cars 1929 finished production because of the crisis, 1930 ended the liquidation of the company |
Zdroje: Sources: | www.theautochannel.com monarchiahadiipar.hupont.hu magyarjarmu.hu http://air.wz.cz/60-ufag/60-s.htm |