Název: Name: | 5TDF | |
Originální název: Original Name: | 5ТДФ | |
Kategorie: Category: | motor s protilehlými válci | |
Výrobce: Producer: | ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR ? | |
Použití: Use: | T-64 T-64A T-64B T-64B1 Raad-2M | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 5 | |
Hmotnost: Weight: | 1040 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 1413 mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 955 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 581 mm | |
Vrtání: Bore: | 120 mm | |
Zdvih: Stroke: | 120 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 13,5 l | |
Palivo: Fuel: | - | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Vstrekovanie | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | ? | |
Plnění válců: Mixture Charging: | ? | |
Chlazení: Cooling: | vodní | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 514,85 kW při 2800 ot/min | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://btvt.narod.ru/4/5td/5tdf.htm |
URL : https://www.valka.cz/SOV-5TDF-motor-t116589#403267Verze : 0
buko1
MOD
Nejzajímavější věc v tanku T-64 je jeho motor,který má přezdívku kufr.Konsrukce je velmi neobvyklá a informace u nás skoupé.
5DTF je dieslový vícepalivový,dvoutaktní(!),přeplňovaný plochý pětiválec s protiběžnými písty(!).To znamená že pístů je deset na dvou klikových hřídelích.
TTD
Počet válců -5
Objem válců-13,5 l
Vrtání-120mm
Zdvih jednoho pístu-120mm
Výkon-700k/2800ot/min
Litrový výkon-52k/l
Max. ot.-3000
Hmotnost-1040kg
Délka.1413mm
Šířka-955mm
Výška-581mm
Činnost-Takt první:
Oba písty(v jednom válci)působením tlaku výfukových plynů jdou od sebe,každý ke své klice.Před dolní úvratí dochází k otevření výfukovéfo a také sacího kanálu.Dmychadlo vhání sacím kanálem stlačený vzduch,který vytlačuje výfukové plyny výfukovým kanálem.Tzv. výplach.
Takt druhý:
Oba písty se pohybují k sobě a stlačují vzduch,který se prudce zahřívá.Těsně před horní úvratí dojde ke vstřiku paliva,které se vzítí,expanduje a nastává takt první.
Největší výhody jsou vysoký litrový výkon a malé rozměry.To je ale zavádějící protože hmotnost je stejná jako u motorů řady V o objemu 38,88 l u ostatních téček.
Jako nevýhody jsou uváděny,vysoká poruchovost,špatné startování v zimě,vysoké teplotní zatížení.To bude pravděpodobně odstraněno,protože novější a větší verze motoru s označením 6TD je nabízena do nových tanků T-72 a T-84.
Osobně si myslím,že daň za rozměry je příliš vysoká.Sice nepotřebuji hlavu válců,ta však není u dvuotaktu nijak složitá, potřebuji ale dva klikové hřídele což komplikuje zástavbu,mazání apod.Díky snaze se přehřívat musím použít buďto větší chladič,který spotřebuje místo ušetřené menším motorem nebo výkonější ventilátor chladiče,který odebere větší část výkonu motoru.
5DTF je dieslový vícepalivový,dvoutaktní(!),přeplňovaný plochý pětiválec s protiběžnými písty(!).To znamená že pístů je deset na dvou klikových hřídelích.
TTD
Počet válců -5
Objem válců-13,5 l
Vrtání-120mm
Zdvih jednoho pístu-120mm
Výkon-700k/2800ot/min
Litrový výkon-52k/l
Max. ot.-3000
Hmotnost-1040kg
Délka.1413mm
Šířka-955mm
Výška-581mm
Činnost-Takt první:
Oba písty(v jednom válci)působením tlaku výfukových plynů jdou od sebe,každý ke své klice.Před dolní úvratí dochází k otevření výfukovéfo a také sacího kanálu.Dmychadlo vhání sacím kanálem stlačený vzduch,který vytlačuje výfukové plyny výfukovým kanálem.Tzv. výplach.
Takt druhý:
Oba písty se pohybují k sobě a stlačují vzduch,který se prudce zahřívá.Těsně před horní úvratí dojde ke vstřiku paliva,které se vzítí,expanduje a nastává takt první.
Největší výhody jsou vysoký litrový výkon a malé rozměry.To je ale zavádějící protože hmotnost je stejná jako u motorů řady V o objemu 38,88 l u ostatních téček.
Jako nevýhody jsou uváděny,vysoká poruchovost,špatné startování v zimě,vysoké teplotní zatížení.To bude pravděpodobně odstraněno,protože novější a větší verze motoru s označením 6TD je nabízena do nových tanků T-72 a T-84.
Osobně si myslím,že daň za rozměry je příliš vysoká.Sice nepotřebuji hlavu válců,ta však není u dvuotaktu nijak složitá, potřebuji ale dva klikové hřídele což komplikuje zástavbu,mazání apod.Díky snaze se přehřívat musím použít buďto větší chladič,který spotřebuje místo ušetřené menším motorem nebo výkonější ventilátor chladiče,který odebere větší část výkonu motoru.
URL : https://www.valka.cz/SOV-5TDF-motor-t116589#158064Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.