Main Menu
User Menu

North American XP-51J

     
Název:
Name:
North American XP-51J
Originální název:
Original Name:
North American XP-51J
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.05.1945 North American Aviation Inc., Inglewood, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.05.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
(Sn. 44-76027 and 44-76028)
První vzlet:
Maiden Flight:
23.04.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2735 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3425 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,277 m
Délka:
Length:
10,060 m
Výška:
Height:
3,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,86 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
156,68 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-119, kapalinou chlazený, přeplňovaný dvanáctiválec s válci do V, o vzletovém výkonu 1 119 kW, 1 283 kW v h= 6 310 m, max. krátkodobý výkon 1 416 kW se vstřikem vody do kompresoru.
Vrtule čtyřlistá Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
680 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
790.2 km/h v 8352 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20,33 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13250 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Mustang XP-51J byl třetím z odlehčených prototypů. Továrně byl označen jako NA-105B a pro pohon byl tentokrát vybrán americký motor Allison V-1710-119, který byl přeplňován dvoustupňovým kompresorem. Díky tomuto typu kompresoru vzrostl výkon ve větších výškách. Motor však nebyl ještě odladěn a tak nedosahoval uvedených výkonů a ani vypočtené maximální rýchlosti tak nebylo dosaženo. Jeden prototyp byl intenzivně zkoušen fimou Allison. Výsledky těchto testu byly později využity při vývoji dvoutrupých Twin Mustangů P-82.
Zdroje:
Sources:
Ray Wagner, Mustang Designer: Edgar Schmued and the P-51, Herndon, VA, Smithsonian Institution Press, 2000, ISBN 978-1-56098-994-3.
Jacek B. Źurek, AJ-Press, Monografie Lotnicze 55, North American P-51 Mustang cz.1, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-024-9
www.joebaugher.com
www.crazyhorseap.be
archiv autora

North American XP-51J -


North American XP-51J -


URL : https://www.valka.cz/North-American-XP-51J-t116530#403135Verze : 0
MOD
Prvý prototyp pilotoval George Welch, druhý prototyp 29.1.1946 George Krebs.


Zdroj:
Balous, Miroslav: Letadla 39-45: North American XP-51F, G a J Mustang, Letectví a kosmonautika 2012 / 11,
URL : https://www.valka.cz/North-American-XP-51J-t116530#461764Verze : 0
MOD