Main Menu
User Menu

North American XP-51G

     
Název:
Name:
North American XP-51G
Originální název:
Original Name:
North American XP-51G
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.07.1944-14.11.1944 North American Aviation Inc., Inglewood, California
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1944-14.11.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (Sn. 43-43335 / 43-43336)
První vzlet:
Maiden Flight:
09.08.1944 First prototype
14.11.1944 Second prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2608 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3565 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4030 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,277 m
Délka:
Length:
9,830 m
Výška:
Height:
3,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,65 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
164,67 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin R.M 14 S.M, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 1 551 kW v h= 6 949 m.
Vrtule pětilistá Rotol s konstantní rychlostí otáček s dřevěnými vrtulovými listy později trojlistá Aeroproducts Unimatic-542-B s konstantní rychlostí.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
773 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
796.6 km/h v 6325 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
25.5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,4 min do 6096 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13929 m
Dolet:
Range:
780.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1865 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech s 250 náboji pro každý .
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Experimentální verze XP-51G vznikla tak, že poslední dva draky odlehčeného Mustangu XP-51F dostaly dva vysokovýkonné motory Rolls-Royce RM 14.SM, které Británie dodala na základě obráceného Zákona o půjčce a pronájmu („Lend and Lease Act"), motory však nebyly obladěné a Američané je hodnotili jako: "příliš složité".

Druhý letoun byl dopraven do Velké Británie. V únoru 1945 dostal označení Mustang Mk. VI a sériové číslo FR410. Letoun byl zkoušen u A&AEE v Boscombe Down a je zajímavé, že zde dosahoval vyšších výkonů než v USA.
Zdroje:
Sources:
Ray Wagner, Mustang Designer: Edgar Schmued and the P-51, Herndon, VA, Smithsonian Institution Press, 2000, ISBN 978-1-56098-994-3.
Jacek B. Źurek, AJ-Press, Monografie Lotnicze 55, North American P-51 Mustang cz.1, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-024-9
www.joebaugher.com
www.crazyhorseap.be
archiv autora

North American XP-51G - XP-51G ještě s původní pětilistou vrtulí.

XP-51G ještě s původní pětilistou vrtulí.
North American XP-51G -


North American XP-51G -


North American XP-51G - Britský Mustang VI s trojlistou vrtulí.

Britský Mustang VI s trojlistou vrtulí.
URL : https://www.valka.cz/North-American-XP-51G-t116518#403117Verze : 0
MOD
Pred dodaním do Veľkej Británie dostal stroj S/N. FR 410 do každej polovice krídla 3 guľomety 12,7 mm Browning MG-53-2. Prvý prototyp zalietal Ed Virgin, druhý Joe Barton. Stroj FR 410 mal označenie Mustang Mk. VI.


Zdroj:
Balous, Miroslav: Letadla 39-45: North American XP-51F, G a J Mustang, Letectví a kosmonautika 2012 / 11,
URL : https://www.valka.cz/North-American-XP-51G-t116518#461762Verze : 0
MOD