Main Menu
User Menu

Jakovlev UT-1B

Yakovlev UT-1B

Яковлев УТ-1б

     
Název:
Name:
Jakovlev UT-1B
Originální název:
Original Name:
Яковлев УТ-1б
Kategorie:
Category:
bitevní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Dílny vojenského letectva, Sevastopol /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
přibližně 50 (jednalo se o úpravu vyrobených UT-1)
První vzlet:
Maiden Flight:
11.02.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
480 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
759 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,300 m
Délka:
Length:
5,780 m
Výška:
Height:
2,340 m
Plocha křídla:
Wing Area:
9,58 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
79,228 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-11G vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o výkonu 80/88 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
190 km/h v 1000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
162 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,00 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,0 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4600 m
Dolet:
Range:
520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad křídly, 450 nábojů pro každý
Pumový náklad: 2-4 pumy o malé hmotnosti nebo 2-4 neřízené rakety RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tyto lehké bitevní letouny byly používány v počáteční etapě války, operovaly v Savastopolu a na Kavkaze. Letouny, které toto nasazení "přežily" byly odzbrojeny a sloužily jako cvičné a spojovací.
Zdroje:
Sources:
https://www.airwar.ru/enc/aww2/ut1b.html
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft22040.htm
https://www.aviastar.org/air/russia/yak_ut-1.php
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/ut-1.html
archiv autora

Jakovlev UT-1B -


Jakovlev UT-1B -


Jakovlev UT-1B -


Jakovlev UT-1B -


Jakovlev UT-1B -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-UT-1B-t116459#429938Verze : 1
MOD
.
Jakovlev UT-1B - Na tomto UT-1b létal v květnu 1942 u 46. AP VVS ČF seržant V. V. Prozor (61 hodin při nočních bitevních útocích). Letoun operačně létal až do ledna 1943, úspěšně přečkal celé své bojové nasazení, a poté sloužil, již odzbrojený, k výcviku u VMAU (vojenské námořní letecké učiliště) J. V. Stalina. Stroj nese standardní letní kamufláž té doby - spodní plochy kryje světlá modrá, na horních nepravidelná pole černé a světle zelené.

Na tomto UT-1b létal v květnu 1942 u 46. AP VVS ČF seržant V. V. Prozor (61 hodin při nočních bitevních útocích). Letoun operačně létal až do ledna 1943, úspěšně přečkal celé své bojové nasazení, a poté sloužil, již odzbrojený, k výcviku u VMAU (vojenské námořní letecké učiliště) J. V. Stalina. Stroj nese standardní letní kamufláž té doby - spodní plochy kryje světlá modrá, na horních nepravidelná pole černé a světle zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Jakovlev UT-1B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Jakovlev UT-1B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-UT-1B-t116459#403008Verze : 0
MOD